مجسمه چاوز سرنگون شد/عکس


با تداوم اعتراضات ضد دولتی در ونزوئلا و کشته شدن یک معترض جوان دیگر در اثر اصابت گلوله به سرش، تظاهرکنندگان در اقدامی نمادین مجسمه متعلق به هوگو چاوز رهبر فقید این کشور را در یکی از ایالت‌های ونزوئلا سرنگون کردند.

به گزارش ایسنا  پایگاه اینترنتی گاردین، مقام‌های ونزوئلا گفتند یک معترض ۲۰ ساله در والنسیا بعد از اصابت گلوله به سرش کشته شد و به این ترتیب تعداد کشته شده‌های ناآرامی‌های اخیر در ونزوئلا به دست کم ۳۷ تن رسید.

 

اخباربین الملل,خبرهای بین الملل, مجسمه چاوز

انزو اسکارانو، شهردار شهر والنسیا اعلام کرد: این معترض به نام "هکدر لوگو" در جریان درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی ونزوئلا در والنسیا آسیب دید و در این درگیری چهار تن دیگر نیز زخمی شدند.

 

همچنین دفتر دادستان کل ونزوئلا که آمار تلفات اعتراضات اخیر علیه دولت نیکولاس مادورو رییس‌جمهور این کشور از اوایل آوریل تاکنون را منتشر می‌کند کشته شدن این معترض را تایید کرد.

 

بر اساس آخرین آمار این دفتر در ارتباط با این اعتراضات تاکنون همچنین ۷۱۷ نفر زخمی شده و ۱۵۲ تن نیز همچنان در زندان هستند.

 

بر اساس گزارش‌ها در ناآرامی‌های چند روز گذشته در شهر والنسیا خشونت و غارتگری در ابعاد وسیع رخ داده است.

 

در یک اتفاق کم سابقه چندین تن از معترضان در ایالت نفت‌خیز "زولیا" اقدام به سرنگون کردن مجسمه هوگو چاوز رهبر فقید این کشور کردند. ویدئوهای مربوط به این اتفاق جمعه شب در شبکه‌های اجتماعی انتشار پیدا کرد.

 

در این ویدئوها نشان داده شده که گروهی از معترضان مجسمه چاوز را در میان تشویق ناظران در یک میدان بزرگ به پایین کشیده و آن را در پیاده رو می‌اندازند و عده‌ای نیز به این مجسمه توهین می‌کنند.

 

کارلوس واله‌رو یک قانونگذار مخالف دولت ونزوئلا درباره این اتفاق که در رسانه‌های داخلی بازتاب پیدا کرد، گفت: دانشجویان معترض این مجسمه چاوز را از بین بردند چرا که آنها به درستی او را متهم اصلی از بین رفتن آینده خود می‌دانند.

 

مخالفان دولت ونزوئلا که اکنون حائز اکثریت در پارلمان هستند عنوان می‌کنند که نیکولاس مادورو جانشین چاوز یک "دیکتاتور و عامل از بین رفتن اقتصاد این کشور است."

 

در این عین حال مخالفان دولت ونزوئلا گفته‌اند که همچنان متعهد به ماندن در خیابان‌ها تا هر زمان که لازم باشد، هستند و قرار است امروز(شنبه) نیز  راهپیمایی‌های زنان معترض در سراسر ونزوئلا به اجرا در بیاید. بزرگترین راهپیمایی برای شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا در نظر گرفته شده است.

 

روز جمعه قانونگذاران مخالف دولت ونزوئلا در محل پارلمان برای مدت کوتاهی بنری را به نمایش گذاشتند که روی آن نوشته شده بود: «مادوروی دیکتاتور».