ترامپ مراسم اسکار را تماشا می‌کند یا نه؟


اخبار فرهنگی,اخبار هنرمندان,ترامپ

در حالی که به نظر می‌رسد اعتراض به سیاست‌های ترامپ موضوع اصلی سخنرانی بسیاری از برندگان اسکار شود، رییس‌جمهور آمریکا این مراسم تماشا نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ در شب هشتادونهمین دوره جوایز اسکار میزبان مراسمی در پایتخت آمریکا است و از این روی مراسم اسکار را تماشا نخواهد کرد. این در حالی است که رییس‌جمهور آمریکا درست چند ساعت پس از سخنرانی انتقادی مریل استریپ در گلدن‌گلوب در توییتر پاسخی تند به انتقادات او داد.

اسپایسر با اشاره به گرایش‌های چپ هالیوود در جریان نشست خبری کاخ سفید گفت:‌ «بگذارید با شما صادق باشم. رییس‌جمهور در شب مراسم اسکار مشغول برگزاری مراسمی در پایتخت است و قرار است در آن مراسم حضور فرامانداران ایالات متحده در واشنگتن را خوش‌آمد بگوید. به گمان من رییس‌جمهور و بانوی نخست یکشنبه شب تمام تمرکزشان بر برگزاری این مهمانی باشد.»

دونالد ترامپ در سال‌های اخیر همواره در توییتر به مراسم اسکار تاخته و آن را وحشتناک و چرند توصیف کرده است.

به تازگی گروه پژوهش ملی در آمریکا یک نظرسنجی برگزار کرده است و از ۸۰۰ نفر از هواداران حزب‌های دموکرات و جمهوری‌خواه درباره موضوعات مختلف نظر خواسته که یکی از آن‌ها موضوع مطرح کردن انتقادات از کاخ سفید در مراسم این‌چنین است.

در این نظرسنجی ۶۶ درصد از هوادران جمهوری‌خواهان اعلام کردند که پس از سخنرانی سیاسی برنده دیگر برنامه را نگاه نمی‌کنند در حالی که این آمار در میان دموکرات‌ها ۱۹ درصد بود.

به صورت کلی ۶۹ درصد هواداران ترامپ ایراد سخنرانی سیاسی در مراسم اهدای جوایز را نمی‌پسندند و تنها ۳۲ درصد از هواداران کلینتون با این عمل موافق هستند.

یکی از نکات جالب این نظرسنجی پیش‌بینی برنده جایزه بهترین فیلم است که هواداران ترامپ «لالا لند» و هواداران کلینتون «چهره‌های پنهان» را برگزیدند. این در حالی است که ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی حتی نتوانستند که نام یک نامزد جایزه بهترین فیلم اسکار را بگویند.