متهم به قتل: ازمرگ می‌ترسم به من حبس ابد بدهید/ مقتول،مزاحم همسرم شد


شامگاه 11 آذر سال گذشته مأموران کلانتری 159 بی‌سیم در جریان نزاع خونینی در خیابان اتابک قرار گرفتند.

ایران نوشت:آنها پس از حضور در محل دو جوان را دیدند که با ضربه‌های چاقو و چوب زخمی شده و کنار خیابان افتاده‌ بودند. عاملان درگیری نیز از محل متواری شده بودند. پس از انتقال مجروحان به بیمارستان، تحقیقات جنایی در این باره شروع شد تا اینکه یکی از عاملان این درگیری دستگیر شد. این در حالی بود که 10 روز بعد یکی از مجروحان دچار مرگ مغزی شد و خانواده‌اش اعضای بدن او را به بیماران نیازمند بخشیدند. بدین ترتیب پس ازاعلام خبر مرگ قربانی جنایت موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم تحقیق اعلام شد.

 

دومین متهم نیز پس از دستگیری به بازپرس منافی آذر از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران گفت: آن‌ شب در خانه دوستم سلمان میهمان بودم که ناگهان همسرش به خانه آمد و مدعی شد چند مرد در خیابان مزاحمش شده‌اند. دوستم برای بررسی ماجرا به خیابان آمد و مقتول و دوستانش را دید که حالت طبیعی نداشتند. بعد هم با یکدیگر درگیر شدند. با شنیدن سر و صدا به خیابان رفتم تا مانع کتک خوردن دوستم شوم و او را به خانه بیاورم که با چند نفر از آنها ناخواسته درگیر شدم. این افراد مرا کتک زدند و حتی یکی از آنها با چوبدستی ضربه‌ای به سرم زد که بیهوش شدم. زمانی که به هوش آمدم سرم شکسته و در بیمارستان بودم. اما نمی‌دانم مرد جوان را چه کسی با چاقو کشته است.

 

 از سوی دیگر خانواده مقتول با حضور در دادسرای جنایی تهران خواهان قصاص متهم اصلی شدند.

 

روز گذشته دو متهم برای آخرین دفاع به دادسرای جنایی تهران منتقل شدند. متهم اصلی زمانی که در مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت، گفت: «حاضرم تا آخر عمر در زندان به سر ببرم اما مرا قصاص نکنید. من از مرگ می‌ترسم و از اولیای دم خواستار بخشش هستم. واقعاً یادم نمی‌آید چه کسی چاقو را به مقتول زد اما من این کار را نکردم. آن شب سر ایجاد مزاحمت برای همسرم با مقتول درگیر شدیم. آنها با چوب و چکش به ما حمله کردند. واقعاً نمی‌دانم چه کسی این کار را انجام داده و من و دوستم گرفتار شدیم.»