احتمال گزینه نظامی ترامپ ضد کره شمالی


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , ترامپ

در استراتژی جدید کاخ سفید برای مقابله با کره شمالی احتمال توسل به گزینه نظامی علیه پیونگ یانگ منتفی نیست.

 به گزارش مهر به نقل از وال استریت ژورنال، دولت دونالد ترامپ در حال تدوین استراتژی روابط آتی آمریکا با کره شمالی است.

 

بنا بر این گزارش در استراتژی آتی آمریکا در قبال کره شمالی از احتمال توسل به گزینه نظامی و یا تغییر نظام در پیونگ یانگ سخن به میان آمده است.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا کره شمالی را تهدید اصلی برای کشورش خوانده است.

 

گفتنی است، روز گذشته «چئونگ وا دائه» رئیس دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: «کیم کوان جین» رئیس اداره امنیت ملی کره جنوبی طی تماس تلفنی با «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، بر موضوع استقرار سامانه ضد موشک تاد در سئول تاکید دوباره کردند.

 

بر اساس این گزارش، در این تماس تلفنی که برای نخستین بار بین مشاوران امنیت ملی دو کشور انجام می گرفت، طرفین بر موضوع استقرار سامانه ضد موشک تاد در سئول تاکید دوباره کردند.

 

طی گفتگوی تلفنی که ۳۰ دقیقه به طول انجامید، دو طرف بر  سرعت بخشیدن به موضوع استقرار سامانه ضد موشک تاد و مقابله با آزمایش های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ، توافق کردند.

 

همچنین در پی تشدید تنش در منطقه به دلیل انجام آزمایش موشکی اخیر پیونگ یانگ و کشته شدن برادر ناتنی رهبر کره شمالی، سئول و واشنگتن رزمایش مشترک سالیانه خود را اواخر اردیبهشت آغاز خواهند کرد.

 

دو کشور متحد در نظر دارند در ۱۳ مارس (۲۳ اسفند) با انجام رزمایش شبیه سازی شده رایانه ای، عملیات اصلی را اجرا کنند.

 

لازم به ذکر است بر اساس اظهارات سخنگوی نیروهای آمریکایی در کره جنوبی، ۳ هزار و ۶۰۰ نیروی نظامی آمریکا با بهره گیری از جنگنده های اف ۳۵ که از روی ناو هواپیمابر «کارل وینسون» به پرواز درخواهند آمد و هچنین بمب افکن های B۱ و B۲، در رزمایش فوق شرکت می کنند.

 

در همین رابطه پیونگ یانگ همواره ضمن محکوم کردن و هشدار به انجام هرگونه رزمایش مشترک آمریکا- کره جنوبی در منطقه، آن را نوعی تجاوز به حریم قانونی خود قلمداد کرده و تهدید به مقابله به مثل کرده است.