زمین پرداز: قرار بود نقشم را "بابک حمیدیان" بازی کند/سیمرغ را از دست مردم می گیرم+ عکس


بازیگر فیلم "ماجرای نیمروز" گفت: در عرصه بازیگری سینما کار من با آقای مهدویان آغاز شد و در مستند "آخرین روزهای زمستان" در نقش "شهید حسن باقری" به ایفای نقش پرداختم.

 مهدی زمین پرداز بازیگر فیلم "ماجرای نیمروز" در گفت و گو با  میزان، درباره گذشته کاری خود گفت: شاید برخی از تماشاگران من را نشناسند اما من سالها در تئاتر فعالیت داشته و فارغ التحصیل این رشته هستم. در عرصه بازیگری سینما هم کار من با آقای مهدویان آغاز شد و در مستند "آخرین روزهای زمستان" در نقش "شهید حسن باقری" به ایفای نقش پرداختم. 

اخبارفرهنگی,خبرهای فرهنگی,زمین پرداز

وی در همین راستا ادامه داد: پس از آن بازی در فیلم سینمایی "ایستاده در غبار" دومین تجربه همکاری با محمدحسین مهدویان را این بار در نقش انتخاب بازیگران داشتم و در آخرین همکاری مان در "ماجرای نیمروز" به ایفای نقش پرداختم.

 

بازیگر فیلم "ایستاده در غبار" درباره نقشش در فیلم "ماجرای نیمروز" تصریح کرد: در ابتدا قرار بود این نقش را "بابک حمیدیان" بازی کنند و به علت مشغله وی در فیلمی دیگر با من تماس گرفتند و به جای حمیدیان این نقش را بازی کردم. در این فیلم نقش "مسعود" به عنوان یک بازجو را تجربه کردم. تجربه ای که بسیار هم سخت بود.

اخبارفرهنگی,خبرهای فرهنگی,زمین پرداز

وی درونی بودن شخصیت مسعود را بر گرفته از توانایی هر بازیگر خواند و اضافه کرد: فیلمنامه معمولاً کد می دهد و بازیگر خودش باید به نقش اضافه کند. این بازی درونی برای نقش مسعود پیشنهاد من بود و با مشاوره با آقای مهدویان به طور کامل شکل گرفت.

 

این بازیگر جوان درباره رسک بازی در چنین فیلمی افزود: این کار در جایگاه خود کار حساسی بود اما چون من محمدحسین مهدویان را می شناختم و کارهای قبلی وی را دیده بودم از این انتخاب اصلاً ترسی نداشتم. ممکن است اینگونه کارها با کمی ضعف با انتقادات فراوانی روبرو شوند اما من می دانستم شخص مطمئنی پشت دوربین است.

اخبارفرهنگی,خبرهای فرهنگی,زمین پرداز

وی از با اهمیت بودن تمام نقش ها در ماجرای نیمروز خبر داد و تاکید کرد: من با یکروز تاخیر به این کار اضافه شدم و وقتی فیلمنامه به من داده شد از آقای مهدویان پرسیدم کدام یک از این نقش ها پررنگ است و گفتند که همه نقش ها به یک اندازه مهم و جدی هستند به همین خاطر هم شاید در فیلم نقش اولی وجود ندارد.

 

زمین پرداز خاطرنشان کرد: من زیاد به سیمرغ فکر نمی کنم چون جایزه ام را جای دیگری می گیرم. همین که مخاطب، منتقدین و اهالی رسانه اینقدر کار را دوست داشتند برای من کافی است و این خودش یک سیمرغ است.