کره شمالی: تصمیم آمریکا اراده پیونگ یانگ را برای اقدامات تلافی جویانه مصمم‌تر می‌کند


اخباربین المل ,خبرهای بین الملل, کره شمالی

پیونگ یانگ با محکوم کردن رای کنگره آمریکا برای افزایش تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بیشتر بر کره شمالی اعلام کرد که اتخاذ این تصمیم، فقط باعث مصمم‌تر شدن اراده تلافی جویانه ارتش و مردم کره شمالی علیه واشنگتن می شود.

 به گزارش ایرنا، یک سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در سخنانی تصویب این لایحه را حرکتی از سوی تندروهای آمریکایی در کنگره دانسته است که به تنش ها میان طرفین دامن می زنند.

 

وی یادآور شد که آمریکا در تلاش است تا با اجرای این برنامه ها مانع توسعه برنامه تسلیحاتی هسته ای کره شمالی شود.

 

خبرگزاری شین هوا روز سه شنبه از قول این سخنگو که نامی از وی برده نشده آورده است: تصویب این لایحه نشان دهنده سیاست های خصمانه آمریکا علیه پیونگ یانگ است.

 

بر اساس لایحه کنگره آمریکا، نام کره شمالی یک بار دیگر در فهرست کشورهای حامی تروریست قرار گرفت و توسعه برنامه های موشکی بالستیک این کشور را که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارد، محکوم شده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی همچنین به تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا اشاره کرده و آورده است که این تحریم ها و لایحه کنگره در کنار رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره، منطقه را در آستانه جنگ قرار می دهد.

 

او افزود که چنین کارهایی از سوی جنگ افروزان و تندروهای آمریکایی موجب می شود تا مردم و ارتش کره شمالی برای تسویه حساب نهایی با آمریکا عزمشان را جزم کرده و برای اقدامات تلافی جویانه آماده تر شوند.

 

اقدمات کنگره آمریکا پس از آن صورت می گیرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز به تازگی هشدار داد، چنانچه چین اقدامی برای مقابله با کره شمالی و فعالیت های نظامی این کشور انجام ندهد، واشنگتن راسا دست به اقدامات یکجانبه علیه پیونگ یانگ می زند.