روسیه در تلاش برای دور کردن ایران و ترکیه از بخش‌هایی در سوریه است


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل  ,سوریه

یک روزنامه روسی خبر داد که این کشور در تلاش برای دور کردن ایران و ترکیه از چهار بخش تشنج زا در سوریه است تا بدین ترتیب بتواند زودتر بحران سوریه را به سرانجام برساند.

 به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه ایزوستیا منبعی در وزارت امور خارجه روسيه به روزنامه ايزوستيا گفت مسکو معتقد است 4 حوزه تشنج زدایی پیشنهادی در سوریه باید توسط نیروهای کشورهایی کنترل شوند که در گروه سه گانه تضمین آتش بس در سوریه عضویت ندارند.

 

یعنی این نیروها نباید روسی، ایرانی یا ترک باشند. همچنین بکار گرفتن نیروهای سازمان ملل برای این منظور مطرح نیست. سرگئی رودسکوی معاون رئیس ستاد کل روسیه معتقد است ایجاد این حوزه‌ها باعث مي‌شود دست و بال نیروهای دولتی سوریه باز شده و سپس آنها تمام همت خود را برای مبارزه با دولت اسلامی بکار خواهند گرفت.

 

بنظر دمیتری ژوراولف مدیر کل انستیتوی مسائل منطقه‌ای سعی روسيه برای دور شدن از حضور در این حوزه‌ها و دور کردن ایران و ترکیه از امر کاملاً موجه است.

 

وی خاطر نشان می‌کند روسيه از شرکت دست تنها در عملیات دوری می‌جوید. مسکو به این ترتیب از مطرح شدن سئوال در مورد علت عدم حضور ایران و ترکیه در این نیروها جلوگیری می‌کند. کارشناس به این اشاره می‌کند که ایران و ترکیه در سوریه منافع معینی دارند که در اکثر موارد با یکدیگر مغایر هستند.