ربایندگان مرد ثروتمند به 25 سال زندان محکوم شدند


اخبارحوادث,خبرهای  حوادث ,حوادث روز

مرد کینه‌توز که به خاطراختلاف برسر خرید ملک چند میلیاردی در شمال تهران، پیرمردی را با همدستی دو کارگر افغان ربوده بود، صبح دیروز با حکم قضات شعبه ششم دادگاه کیفری تهران به زندان محکوم شد.

«پرونده این گروگانگیری ازچهاردهم اسفند 94 ودرپی مراجعه مردی به پلیس دردستوررسیدگی قرارگرفت که از ناپدید شدن پدر سالخورده‌اش در حوالی باشگاه سوارکاری خبر داد.

 

کارآگاهان در تحقیقات دریافتند حیدر - مرد گمشده 84 ساله - از چندی قبل با مردی به نام «ناصر» - 48 ساله - بر سر معامله یک ملک چند میلیاردی در خیابان فرشته اختلاف داشته است.

 

تجسس‌ها در این‌باره ادامه داشت تا اینکه 8 روز پس از ناپدید شدن پیرمرد ثروتمند، افراد ناشناسی از کشور افغانستان با خانواده‌اش تماس گرفتند و از ربوده شدن او خبر دادند و برای آزادی‌اش خواستار 3 میلیارد تومان پول نقد شدند. کارآگاهان که در ادامه تحقیقات به ناصر ظنین شده بودند، او را تحت بازجویی قرار دادند تا اینکه او پس ازدستگیری اعتراف کرد پیرمرد را با کمک دو مرد افغان ربوده و در خانه‌ای واقع در جنوب تهران زندانی کرده است. بدین‌ترتیب مأموران حیدر را از اسارتگاه نجات دادند.

 

در پی اعتراف‌های ناصر، دو مرد افغان نیز دستگیر شدند.اما آنها در بازجویی‌ها گفتند: ناصر فریب‌شان داده است.

 

چندی پیش هر 3 متهم در شعبه ششم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست دکتر شقاقی و با حضور قاضی رستم‌پور - مستشار دادگاه -محاکمه شدند. وقتی ناصر - متهم ردیف اول -پای میز محاکمه ایستاد در دفاع از خود سکوت کرد و گفت: هیچ حرفی برای گفتن ندارم.. «حبیب» و «غلام» نیز که کارگر باشگاه اسب‌سواری بودند ضمن ابرازبی اطلاعی ازماجرای آدم ربایی خود را بیگناه دانستند. صبح دیروز قضات دادگاه متهم ردیف اول را 15 سال حبس وهریک از دوتبعه افغان را نیز به 5 سال حبس محکوم کردند.