سخنگوی اوباما: تلفن ترامپ شنود نمی شد


اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل,باراک اوباما

بی بی سی نوشت: کوین لویس، سخنگوی باراک اوباما، اظهارات دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا را درباره شنود مکالمات تلفنی رد کرده است.

 به گزارش  انتخاب ؛ دونالد ترامپ در یک رشته توییت ادعا کرده بود که باراک اوباما مکالمات او را در برج ترامپ نیویورک، محل کار و سکونتش، شنود می‌کرده است.

 

سخنگوی باراک اوباما گفته است که نه رییس‌جمهور سابق آمریکا و نه مقام‌های کاخ سفید هیچ‌کدام دستور تفحص درباره هیچ‌یک از شهروندان آمریکا را صادر نکرده‌اند و هر ادعایی جز این "غلط" است.

 

ترامپ در توییتر چه نوشته بود؟

"وحشتناک! همین حالا مطلع شدم که درست قبل از پیروزی، اوباما ارتباطاتم در برج ترامپ را شنود می‌کرده است. چیزی پیدا نکردند. این مک‌کارتیسم است."

 

"رئیس جمهور اوباما چه قدر سطحش را پایین آورده که تلفن من را در دوره بسیار مقدس انتخابات شنود می‌کرده است. این در حد نیکسون/واترگیت است. آدم بد (یا مریض)!"

 

این توییت‌ها به چه اشاره داشت؟

اشاره اول ترامپ به جوزف مک‌کارتی سناتور چپ‌ستیزی است که در دهه ۱۹۵۰ مجموعه‌ای از اقدامات سرکوبگرانه را علیه منتقدان و روشنفکران هدایت می‌کرد و بدون مدارک مستند اتهام‌های سنگینی به آنها می‌زد.

 

اشاره دوم او به رسوایی واترگیت است که در آن افشا شد دولت ریچارد نیکسون جمهوری‌خواه مقر حزب دموکرات را شنود می‌کرده است. تحقیقات پس از آن فاش کرد که دولت ریچارد نیکسون مجموعه‌ای از سوءاستفاده‌های این چنینی از قدرت انجام داده و قصد لاپوشانی آنها را داشته است. این رسوایی به کناره‌گیری نیکسون از قدرت انجامید.