سوابق قضایی ابراهیم رئیسی برای تصدی پست ریاست‌جمهوری کافی است؟


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ابراهیم رئیسی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که مردم کارنامه و سابقه نامزدهای انتخاباتی را بررسی می‌کنند، تاکیدکرد: سوابق قضایی رئیسی برای تصدی پست ریاست‌جمهوری کافی نیست.

 به گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی، در واکنش به اعلام کاندیداتوری حجت‌الاسلام رئیسی بر لزوم بررسی این موضوع از دو منظر تاکید کرد و گفت: نکته اول نگاه مردم و میزان توفیق رئیسی در اقناع افکار عمومی است و حال آن‌که مردم برای تصمیم‌گیری درباره انتخاب فردی که قرار است شخص دوم مملکت باشد، به سابقه و کارنامه افراد نگاه می‌کنند. 

 

مردم کارنامه و سابقه نامزدهای انتخاباتی را بررسی می‌کنند 

 

او گفت: مردم به کارنامه و سابقه نامزدها، تجربیات اجرایی، اقدامات موفق مدیریتی، نحوه برقراری ارتباط با توده مردم، چگونگی حضور در تصمیمات مهم نظام و همچنین اشراف به مسائل مربوط به حوزه‌های معیشتی و اقتصادی مردم، اشتغال جوانان و مسائل اجتماعی توجه می‌کنند؛ چرا که این دست موضوعات برای مردم حائز اهمیت هستند. 

 

سوابق قضایی رئیسی برای تصدی پست ریاست‌جمهوری کافی نیست 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: باوجود این‌که سوابق قضایی و اشراف آقای رئیسی بر حوزه قضایی مورد توجه مردم قرار می‌گیرد اما به هیچ عنوان برای تصدی پست ریاست جمهوری کافی نیست. 

 

او گفت: نگاه مردم به این خواهد بود که شخص دوم مملکت چگونه و به چه شیوه‌ای می‌خواهد و می‌تواند در تعامل با حاکمیت و دیگر قوا و همین‌طور تعامل با دستگاه‌های زیرمجموعه دولت خود عمل کند و اینکه چگونه می‌تواند انسجام لازم را در دستگاهی که اداره می‌کند، برقرار کند. 

 

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قطعاً نه‌تنها قشر تحصیل‌کرده، بلکه اقشار معمولی و طبقه متوسط جامعه توجه خواهند داشت که فردی که به‌دنبال تصدی ریاست‌جمهوری است، برای معکوس کردن روند شهرنشینی و مهاجرت مردم از روستاها، کنترل حاشیه‌‌نشینی در شهرها و همین‌طور موضوع مبارزه با بیکاری و بهبود وضعیت اشتغال چه دیدگاه‌ها و برنامه‌هایی دارد و این‌که کارنامه و سابقه آن فرد در این راستا چه بوده است. 

 

او گفت: مردم همواره ثابت کرده‌اند، بسیار هوشمند بوده و نگاه‌شان به مسائل نیز بسیار به‌روز و پیش‌رو است و هرگز از تحولات زمانه عقب نمی‌مانند. 

 

کاندیداها نمی‌توانند صرفاً با تغییر ادبیات و چارچوب شکلی و ظاهری نظر مردم را جلب کنند 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم یادآور شد: اگر کاندیدایی با تغییر ادبیات سیاسی خود یا تغییر چارچوب ظاهری و شکلی به‌دنبال جلب توجه مرم باشد، موفق نخواهد بود؛ چرا که مردم با هوشمندی و از منظر ارزیابی بررسی می‌کنند. 

 

مردم بیش از توجه به مسائل ظاهری، سوابق سیاسی نامزدها را بررسی می‌کنند 

 

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون دوره پوستر و عکس چاپ کردن گذشته و مردم بیش از آن‌که به این مسائل ظاهری توجه کنند، سابقه سیاسی و تجربیات مدیریتی نامزدها را بررسی می‌کنند. 

 

تحولات اخیر حوزه فناوری، نگاه جامعه را تغییر داده است 

 

او یادآور شد: به هر حال باید توجه کنیم یکی از تحولات و پیشرفت‌هایی که باید در دهه پیشرفت و عدالت، مدنظر باشد، توسعه و پیشرفت در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و این درحالی است که تحولات اخیر در حوزه فناوری و ارتباطات، نگاه جامعه را نسبت به بسیاری مسائل تغییر داده است. 

 

مردم به کوچکترین تناقض در حرف و عمل کاندیداها واکنش منفی نشان می‌دهند 

 

رحیمی در پایان و در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا امکان دارد این رویکرد تبلیغاتی که تاحدودی متظاهرانه و فریب‌کارانه است، در افکار عمومی تاثیر معکوس بگذارد، گفت: به هر حال مردم کوچک‌ترین تناقض و تغییر در حرف و عمل افراد را به‌دقت بررسی می‌کنند و حتماً به این تناقض‌ها واکنش منفی نشان خواهند داد.