رییس جمهور: دشمن بیشتر از موشک، از ایمان و اراده مردم ما می‌ترسد


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رییس جمهور

رییس‌ جمهور با تأکید بر اینکه هیچ سلاحی برتر از ایمان، مقاومت و اتحاد مردم وجود ندارد و جنگ امروز در صحنه‌های مختلف، جنگ اراده‌ها است، گفت: سلاح قطعا لازم است، اما دشمن بیشتر از موشک، از ایمان و اراده مردم ما می‌ترسد.

 به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جریان سفر به مشهد مقدس در کنگره بین‌المللی بزرگداشت روز شهید، اظهار داشت: آنچه ما را در برابر آمریکا، رژیم صهیونیستی، مزدورانش و توطئه‌گران پیروز می‌کند، تنها سلاح نیست بلکه بالاتر از آن ایمان، اراده، اتحاد و مقاومت مردم  است. ما در عین حال باید موشک و هواپیما بسازیم و می‌سازیم و دولت یازدهم در 3.5 سال گذشته در سلاح‌های راهبردی بیش از 10 سال گذشته تجهیزات ساخته است.

 

رییس جمهوری گفت: پاسداشت شهیدان بزرگوار در سراسر دنیای اسلام، بویژه شهدایی که در دهه‌های اخیر، شاهد ایثار و فداکاری آنان بودیم، یک وظیفه و افتخار بزرگی برای همه ما محسوب می‌شود.

 

رییس‌ جمهور با بیان اینکه شهید از ریشه و ماده شهادت بوده و علم، آگاهی و اعلان، محسوب می‌َشود، خاطر نشان کرد: هر کجا که آگاهی وجود دارد و آن آگاهی در منصه ظهور و در برابر چشم جهانیان قرار می‌گیرد و این پرچم آگاهی به اهتزاز در می‌آید، بدون تردید آنجا جایگاه شهادت است.

 

روحانی افزود: شهدا راهی را آگاهانه و با علم به دستیابی به جاودانگی انتخاب کردند و با خون خود آن مسیر را برای تاریخ، اعلان می‌کنند و لذا شهدا زنده اند و  نمی‌میرند و از نعمت الهی متنعم هستند و همواره صدای رسای آنان زیر گنبد تاریخ به خوبی شنیده می‌شود.

 

رییس‌ جمهور با تأکید بر اینکه جنگ، مبارزه و برخورد صحنه رویارویی سلاح نیست، اظهار داشت: جنگ صحنه برخورد هواپیما، موشک، تانک و یا لشکرهای پیاده و زرهی نیست، بلکه واقعیت جنگ، جنگ اراده‌هاست و دو اراده رو در روی هم قرار می‌گیرند و این موضوعی است که همواره در طول تاریخ بوده، هست و خواهد بود.

 

روحانی با اشاره به اینکه همانطور که راه خداوند همیشه باز است، متأسفانه راه شیطان و طاغوت هم همواره بوده و خواهد بود، اظهار داشت: جنگ پایان ندارد و اینکه از صلح سخن می‌گوییم به مفهوم پایان دادن موقت کارزار نظامی است و الا کارزارها در صحنه‌های دیگر همچنان باقی است و جنگ اقتصادی در دنیا هیچ‌وقت پایان نمی‌یابد و به تازگی فردی که در آمریکا قدرت را در دست گرفته اولین سخنانش جنگ جدید در میدان اقتصادی با هم‌پیمانانش است.

 

وی با طرح این سوال که آیا جنگ فرهنگی پایان خواهد پذیرفت، گفت: جنگ فرهنگی تنها صحنه رویارویی دنیای اسلام و فرهنگ کفر نیست، طاغوت به معنای طغیان است و ممکن است در دنیای اسلام و یا بیرون از آن با چهره‌های متفاوت وجود داشته باشد؛ لذا جنگ فرهنگی ادامه دارد و پایانی برای آن نیست.

 

رییس‌ جمهور با اشاره به قدرت برخورداری یک ملت از اراده و ایمان قوی، اظهار داشت: در هر صحنه‌ای که اراده و ایمان قوی وجود داشته باشد، آنجا پیروزی نهایی هم وجود دارد، اما هر کجا که در اراده ما خللی ایجاد شود و دشمن را بزرگ جلوه نماید و قدرت خود را نادیده گرفته و به رخ تاریخ نکشیم، بی‌تردید در آن میدان شکست خواهیم خورد.

 

 روحانی اضافه کرد: اگر در میدان اقتصادی گفته شود که قادر نیستیم، مشکلات اقتصادی را حل کنیم و نیازها و امکانات زندگی مردم را فراهم سازیم و به پیروزی خود در صحنه اقتصادی شک کنیم، بدون تردید شکست خواهیم خورد.

 

رییس‌ جمهور پرسش درباره اینکه آیا در اقتصاد مقاومتی موفق بوده‌ایم یا نه را سوالی نامربوط دانست و اظهار داشت: ما قطعاً پیروز اقتصاد مقاومتی هستیم. چرا که یک ملت بزرگ، دولت کارآمد و رهبری فرهیخته و آگاه داریم که هدایتگری می‌کنند و مردم در صحنه هستند و دولت نیز به وظیفه خود عمل می‌کند.

 

 روحانی با اشاره به ایستادگی ملت ایران در برابر فشارهای گوناگون دشمنان در 38 سال گذشته، اظهار داشت: امروز هم فشار و تحریم ادامه دارد و ما در شرایط سخت به ایستادگی خود ادامه می‌دهیم .در دنیای امروز که همه کشورهای تولیدکننده نفت مجبور شدند به ذخایر گذشته خود روی آورند و شاهد افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی‌شان بودیم، تنها جمهوری اسلامی ایران است که در چنین شرایط سختی رشد اقتصادی را افزایش داده، تورم را پایین آورده و ارزش پول ملی خود را حفظ کرده است.

 

رییس‌ جمهوری خاطر نشان کرد: برخی سوال می‌کنند که آیا همه تحریم‌ها پایان یافته است؟ البته که پایان نیافته و ما تنها در بخش هسته‌ای آن هم اگر طرف مقابل منصفانه و صادقانه به تعهداتش پایبند بماند، توانسته‌ایم موانع و تحریم‌ها را کنار بگذاریم، اما هنوز در سایر جاده‌ها، موانعی پیش‌روی ما وجود دارد و اینجا این سوال مطرح است که چرا واقعیت‌ها به روشنی به مردم گفته نمی‌شود.

 

روحانی با بیان اینکه در صحنه فرهنگی، در حال مبارزه هستیم، اما بدون تردید پیروز این صحنه خواهیم بود، اظهار داشت: البته دشمنان تلاش می‌کنند که جوانان را از مسجد، ایثار و مسیر شهیدان جدا کرده و فاصله بیندازند اما به اعتقاد من هرگز موفق نبودند و اگر امروز دشمن جنگی را آغاز کند از 31 شهریور 59 که صدامیان جنگ را به ملت ایران تحمیل کردند، هم قدرت ما بیشتر است، هم نیروهای مسلح ما قوی‌تر هستند و هم جوانان کشورمان برای ایستادگی در برابر دشمنان آماده‌تر هستند.

 

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: اگر کسی فکر کند که در مسیر و نهضتی که از سال  41 و 22 بهمن 57 برگزیده‌ایم، عقب‌نشینی کرده و برمی‌گردیم، سخت در اشتباه است و ما مسیر خود را تا پایان آن ادامه خواهیم داد.

 

روحانی با طرح این سوال که چرا در 8 سال دفاع مقدس توانستیم در برابر تجاوز دشمنان ایستادگی کنیم، گفت: در آن دوران همه ابزار نظامی دشمن، قوی‌تر و بیشتر از ایران بود و آنان بر مبنای همین محاسبه غلط به ایران حمله کردند و در طول جنگ 8 ساله هیچ کشوری اعم از شرق و غرب، حتی یک دستگاه تانک و یا یک فروند هواپیما در اختیار ایران قرار نداد و ملت ایران و جوانان ایرانی با مظلومیت و تنهای تنها با اتکال به خداوند توانستند قطعات مورد نیاز تجهیزات نظامی را تولید کنند و با این اراده توانستیم روی پای خود بایستیم، لذا جنگ، جنگ سلاح نیست، بلکه صحنه جنگ اراده‌ است.

 

این خبر تکمیل می‌شود...