ییلدیریم احتمال تغییر در کابینه ترکیه را بعید ندانست


اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  ,نخست وزیر ترکیه

نخست وزیر ترکیه درباره احتمال تغییر وزرای کابینه پس از برگزاری رفراندوم در این کشور گفت: این گونه تغییرات لازمه دموکراسی است.

 به گزارش ایسنا، بنعالی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه در گفت‌وگو با شبکه خبری بلومبرگ درباره احتمال تغییر وزرای کابینه پس از رفراندوم اخیر در این کشور گفت: همانطور که می‌دانید هر از گاهی اعمال تغییراتی در کابینه دولت می‌تواند باعث احیای کابینه و لازمه دموکراسی است. به طور حتم این مساله در ماه‌های آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

ییلدیریم افزود: کنگره حزب عدالت و توسعه در سال ۲۰۱۸ برگزار می‌شود. یکی از دلایل برگزاری نشست کنگره عضویت دوباره رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشورمان به حزب است و پس از آن در این باره تصمیم می‌گیریم.

 

وی ادامه داد: هنوز نیازی برای برگزاری انتخابات زودهنگام احساس نشده است. اگر تغییر در زمان برگزاری انتخابات ایجاد نشود، انتخابات در سوم نوامبر ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد.

 

نخست وزیر ترکیه درباره روابط با اتحادیه اروپا اعلام کرد: این اتحادیه باید نشستی برگزار کرده و درباره آینده روابط تصمیم بگیرد. ما در مورد پیوستن ترکیه در اتحادیه اروپا ابتدا این اتحادیه را به اتخاذ رفتار صمیمی دعوت می‌کنیم. در درجه اول آنها باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند به همراه ترکیه راه پیش رو را ادامه دهند یا نه؟ باید این مساله را به طور آشکار بیان کنند. پس از تصمیم آنها ما راه خود را تعیین خواهیم کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: خود اتحادیه اروپا ارزش‌های این قاره را مورد خدشه قرار می‌دهد. ما در این رفراندوم اخیر از سوی شما ندیدیم که به ارزش‌های خود احترام بگذارید. اتحادیه اروپا به وعده‌های خود عمل نمی‌کند.

 

ییلدیریم افزود: امیدواریم دولت جدید آمریکا اشتباهاتی که در گذشته از سوی این کشور دیده شد را تکرار نکند.