اخبار داعش،اخبار عراق، آخرین تحولات عراق _ اخبار داعش - اخبار روز داعش

عراق کشور همسایه که علاوه بر یکی بودن دین و مذهب مشابه با ایران، به دلیل وجود کربلا، نجف و ... از اهمیت بالایی در ایران برخوردار است، در این بخش از سایت برگزیده ها برای شما جدیدترین اخبار عراق را آماده کرده ایم، با ما همراه باشید.

عراق با نام رسمی جمهوری عراق کشوری در خاورمیانه و جنوب غربی آسیا است. پایتخت عراق شهر بغداداست. این کشور از جنوب با عربستان سعودی و کویت، از غرب با اردن و  سوریه ، از شرق با ایران و از شمال با  ترکیه  همسایه است. عراق در منطقه جنوب خود، مرز آبی کوچکی با خلیج فارس دارد و دو رود مشهور دجله و فرات که منشأ تمدن های باستانی میان رودان (بین النهرین) در طول تاریخ کهن این کشورند از شمال کشور به جنوب آن روان هستند و با پیوستن به رود کارون، اروندرود را تشکیل می دهند و به خلیج فارس می ریزند.

گستره عراق ۴۳۸،۳۱۷ کیلومتر مربع (۵۸ام، حدود یک چهارم ایران) است. بیشتر سرزمین عراق پست و هموار و گرمسیری است. غرب عراق کویر است و شرق آن جلگه های حاصلخیز. ولی بخشی از  کردستان عراق (شمال خاور) کوهستانی و سردسیر می باشد. همچنین عراق یکی از بزرگترین کشورهای دارای منابع نفت می باشد. این کشور دارای ۱۴۳ میلیارد بشکه ذخایر تاییدشدهٔ نفتی می باشد.

اخبار عراق , عراق , اخبار روز داعش

اخبار عراق

اخبار عراق


عراق , اخبار روز داعش