دومین کنگره بین المللی آنکولوژی کودکان / بزرگداشت پروفسور پروانه وثوق در محک - بیمارستان محک همایش بزرگداشت پرفسور وثوق

بیمارستان محک همایش بزرگداشت پرفسور وثوق

بیمارستان محک همایش بزرگداشت پرفسور وثوق

برگزیده ها: دومین کنگره بین المللی آنکولوژی کودکان / بزرگداشت پروفسور پروانه وثوق در محک

برگزیده ها دومین کنگره دوسالانه بین المللی آنکولوژی کودکان- بزرگداشت پروفسور پروانه وثوق، بنیانگذار آنکولوژی کودکان در ایران، 22 تا 24 اردیبهشت 1395 همزمان با بیست و پنجمین سال فعالیت مؤسسه خیریه محک برگزار می شود.

به گزارش برگزیده ها به گزارش عصر ایران به نقل از  روابط عمومی محک، دومین کنگره دوسالانه بین المللی آنکولوژی کودکان-بزرگداشت پرفسور پروانه وثوق به همراه بخش دانشجویی 22 تا 24 اردیبهشت 1395 در بیمارستانِ خیریه محک «تنها بیمارستان فوق تخصصى سرطان کودکان در خاورمیانه» برگزار می شود.

این کنگره علمى با همکارى انجمن خون و سرطان کودکان ایران، انجمن خون و سرطان کودکان آلمان(GPOH) و همراهى مراکز علمى و دانشگاه های علوم پزشکی کشور با امتیاز بازآموزی برای گروه‎های پزشکی و پیراپزشکی برگزار خواهد شد. گروه های هدف این کنگره بین المللی فوق تخصصان خون و آنکولوژی، متخصصان کودکان، متخصصان رادیوتراپی، جراحان و جراحان مغز و اعصاب، متخصصان پاتولوژی و ژنتیک، متخصصان بیهوشی و طب درد، متخصصان داخلی، متخصصان رادیولوژی، روانپزشکان، داروسازان، پرستاران، روانشناسان، مددکاران اجتماعی، گروه های پیراپزشکی و دانشجویان پزشکی هستند.

محورهای این کنگره شامل لوسمی کودکان (لنفوبلاستیک، میلوبلاستیک) تشخیص، درمان، پیوند مغز استخوان و عوارض، تومورهای مغزی کودکان، تشخیص، درمان (جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی) و عوارض و اهمیت مراقبت های حمایتی در درمان سرطان است.

مؤسسه خیریه محک که در آخرین ارزیابی NGO Benchmarking در سال 2016 رتبه چهارم در بین 299 سازمان مردم نهاد در جهان را کسب کرده و تنها بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودک در خاورمیانه را احداث کرده و با اتکا به کمک های مردمی آن را اداره می کند؛ همواره تلاش دارد از طریق ارتباط با سازمان ها و متخصصان همکار در عرصه بین الملل کمک های مردمی را به بهینه ترین شکل خدمات تبدیل کند. حضور 15 سخنران بین المللی از کشورهای انگلستان، آلمان، هلند، ایتالیا، آمریکا و اردن در این کنگره گامی برای تبادل آخرین دستاوردهای پزشکی، در خصوص محورهای کنگره است.

محک به دنبال برگزاری نخستین کنگره بین المللی خون و آنکولوژی در سرطان در سال 1393، امسال نیز همزمان با بیست و پنجمین سال فعالیت خود، این رویداد علمی را به یادمان پرفسور پروانه وثوق بنیانگذار آنکولوژی کودکان در ایران برگزار می کند. پرفسور پروانه وثوق از ابتدای فعالیت بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک به صورت داوطلبانه به عنوان رئیس هیأت امنا و رئیس شورای پزشکی محک لحظات عمر و دانش ارزشمند خود را تا آخرین روز حیات وقف کودکان مبتلا به سرطان کرد.

محک در طول ربع قرن فعالیت تلاش کرده همواره به راه هایى براى اثربخش تر شدن حمایت نیکوکارانه مردم ایران به فر زندان ش بیاندیشد و برگزاری رویدادهای علمی از جمله راه هایى است که با به اشتراک گذاشتن دانش تخصصی و بهره مندی از تجربیات صاحب نظران و متخصصان موجب دستیابى به این هدف مى شود.


,