نفت فروشی بابک زنجانی در دوره وزارت رستم قاسمی انجام شد


اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,بابک زنجانی

«متأسفانه رئیس‌جمهورشدن احمدی‌نژاد بسیاری را به این باور رسانده که می‌توانند رئیس‌جمهوری شوند؛ این‌چنین است که پیمانکار شرکت نفت، معلم مدرسه، نماینده مجلس و مدیران ناموفق خودروسازی هم هوس ریاست کرده‌اند و چون کارنامه‌ای برای ارائه ندارند، پریشان‌گویی می‌کنند و با سخنان شعاری و لفاظی‌، دستاوردهای دولت در نجات کشور را زیر سؤال می‌برند».

 

اين را سيدحميد حسيني، عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشيمي  مي‌گويد. او در واكاوي آنچه در دوره رستم قاسمي بر وزارتخانه مهم ايران گذشته است، توضيح مي‌دهد: «ايشان كه مدعي خودكفايي در نفت شده بگويند در دوره ايشان در كدام بخش خودكفا شده‌ايم؟ آيا به جز كپي‌كردن نقشه‌هاي پيشين، تيم آنها توانست هيچ نوآوري ديگري در صنايع نفت داشته باشد؟ آيا توانستند يكي از فازهاي پارس جنوبي را طراحي پايه يا تفصيلي كنند؟».

 

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشيمي ادامه مي‌دهد: در دوره احمدي‌نژاد پروژه فاز ١٥ و ١٦ در سال ١٣٨٣ از دولت اصلاحات تحويل گرفته شد و در مدت بيش از ١٠ سال و با هزينه‌اي معادل دو برابر شركت‌هاي خارجي تحويل داده شد. در دوران وزارت نفت دولت‌هاي نهم و دهم كه بخشي هم محصول فرايند زمان آقاي قاسمي است، نتوانستند پروژه‌ها را حتي يك دلار هم تأمين مالي كنند و بزرگ‌ترين اشتباه را در همراهي با عربستان در حذف سهميه‌بندي از اوپك و پذيرش سقف ٣٠ ميليون بشكه انجام دادند. جالب است كه آقاي قاسمي نقش اصلي را در فروش نفت و ميعانات به بابك زنجاني داشته و فقط به آن اكتفا نكرده است. او منابع شركت نفت را هم به ايشان سپرده و اكنون عملكرد دولت را شرم‌آور مي‌داند؟»

 

به گفته حسيني، خوب است كه آقاي قاسمي و دوستانش به مديريت در رده‌هاي شركتي ادامه دهند و از اين راه به مردم كمك كنند و عرصه رياست‌جمهوري را به شايستگان و راست‌گويان واگذار كنند.

 

حسيني تأكيد كرد: يادمان نرود كه جريان دكل‌هاي نفتي در دوره مديريت مدير منصوب ايشان رخ داد و در دوره وزارت آقاي قاسمي بود كه با واردات ٦٠ هزار تن ورق و لوله گازي، همه واحدهاي توليدي كشور به روز سياه نشستند؛ هنوز يارد شركت تأسيسات دريايي در خرمشهر محل انبار هزاران تن از اين لوله‌هاي گازي و نفتي است.

 

 اخبار اقتصادی  - شرق