داعش شروع به ایجاد خطوط دفاعی مخفی در صحرای الانبار کرده است


اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,داعش

یک منبع نظامی در عراق اعلام کرد که داعش شروع به ساخت خاکریزهای مخفی در صحرای الانبار واقع در مجاورت جاده بین‌المللی به سمت مرزهای این کشور با اردن کرده است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، محمد الدلیمی، یکی از فرماندهان عملیات الانبار تاکید کرد: پس از آنکه دو کشور عراق و اردن مقدمات بازگشایی گذرگاه مرزی طربیل جهت ورود و خروج مسافران و انتقال کالاها را فراهم کردند، گروه تروریستی داعش شروع به ساخت خاکریزهای مخفی در صحرای الانبار واقع در مجاورت این گذرگاه بین‌المللی کرد.

 

الدلیمی گفت: نیروهای امنیتی عراق عملیات‌هایی را برای دور کردن تروریست‌ها از این گذرگاه بین‌المللی در پیش گرفته‌اند از جمله اینکه پایگاه‌ها و مراکز کنترل نظامی را در این منطقه ایجاد و این مسیر را با استقرار نیروهای ارتش تقویت کردند تا به این ترتیب خطر از این گذرگاه و کامیون‌های تجاری دور شود.

 

یک منبع در فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه از کشته شدن ۱۸ عضو داعش که قصد یورش به شهر الرطبه واقع در ۴۲۰ کیلومتری غرب بغداد را داشتند، خبر داد و گفت: این عملیات با حمایت جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش انجام شد و طی آن چهار تن از نیروهای عراقی و سه عضو حشد عشایر نیز کشته شدند.

 

شهر الرطبه که در مجاورت جاده اصلی به سمت سوریه، اردن و عربستان واقع است،‌ همواره هدف حملات داعش قرار می‌گیرد.