تشخیص سرطان با بررسی سطح پلاکت خون


اخبارپزشکی ,خبرهایپزشکی,سرطان

متخصصان معتقدند در افرادی که سطح بالایی از پلاکت خون وجود دارد احتمال اینکه در مدت یک سال به بیماری سرطان مبتلا شوند، بیشتر است.

 به گزارش ایسنا، متخصصان علوم پزشکی دانشگاه اکستر انگلیس اظهار داشتند: افزایش سطح پلاکت خون شاخص مهمی در تشخیص سرطان به حساب می‌آید. به همین دلیل پزشکان باید در فرآیند تشخیص این بیماری بالا بودن سطح پلاکت خون را در نظر بگیرند.

 

دکتر "سارا بایلی" نویسنده ارشد این مطالعه گفت: می‌دانیم تشخیص زودهنگام، نکته کلیدی در حفظ جان بیماران مبتلا به سرطان است. همچنین در صورتی که شاخص تعداد پلاکت خون مورد بررسی قرار گیرد می‌توان تشخیص بیماری سرطان را در افراد سه ماه زودتر تشخیص داد.

 

در این بررسی اطلاعات تعدادی بیمار جمع‌آوری شد. از میان این بیماران در بیش از ۳۰ هزار نفر سطح بالایی از پلاکت خون وجود داشت. متخصصان مشاهده کردند ۱۱.۶ درصد مردان و ۶.۲ درصد از زنان که سطح بالایی از پلاکت در خون آنان وجود داشت به بیماری سرطان مبتلا شده‌اند. این در حالی است که احتمال ابتلا به سرطان در مردان و زنانی که پلاکت خون آنان طبیعی بوده به ترتیب ۴.۱ و ۲.۲ درصد بوده است.

 

به گزارش نیچر ورلدنیوز، همچنین در افرادی که سطح بالایی از پلاکت خون وجود دارد خطر ابتلا به سرطان روده و ریه شایع‌تر است.