دکان مدیر شدن در پژوهشگاه مواد و انرژی! - دکان مدیر شدن خبرگزاری دانشجو

برگزیده ها دکان مدیر شدن در پژوهشگاه مواد و انرژی!

حال و هوای بیمارگونه این روزهای پژوهشگاه مواد و انرژی که نشات گرفته از سیاست های زیان بار تحت تاثیر انتخاب ناصحیح مدیران است، کماکان و با قدرت هرچه تمام تر از سوی همان مدیران ناکارآمد ادامه دارد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ حال و هوای بیمار گونه این روزهای پژوهشگاه مواد و انرژی تحت تاثیر شیوه ناصحیح انتخاب مدیران، رفته رفته بنیه علمی مرکز را ضعیف از گذشته خواهد کرد.

 

به گزارش برگزیده ها این مرکز پژوهشی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد که از چهار پژوهشکده سرامیک، نیمه هادی‌ها، انرژی و پژوهشکده فناوری نانو و مواد پیشرفته تشکیل شده‌ است و در ۱۲ گروه تخصصی به فعالیت های تحقیقاتی در زمینه های مرتبط با مواد و انرژی می پردازند. پشتوانه بیش از ۴۰ سال تجربه تحقیقاتی و برخورداری از تخصص‌های اعضای هیأت علمی، کارشناس‌ها و تکنیسین‌های پژوهشی و نیز تجهیزات پیشرفته و بعضاً منحصر به فرد در ایران، آنجا را تبدیل به مکانی برای ایفای نقش مهم در توسعه و بهبود کیفیت این صنعت در کشور کرده است.

 

علاوه بر این، پژوهشگاه مواد وظیفه تربیت محقق و پژوهشگر مورد نیاز کشور را از طریق برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی بالینی در سطوح دکتری‌تخصصی و کارشناسی‌ارشد و نیز آموزش‌های کوتاه مدت تخصصی داخلی و خارجی برای انتقال تجربه‌های فنی به عهده دارد.

 

دکان مدیر شدن خبرگزاری دانشجو , خبرگزاری دانشجومدیر پژوهشگاه مواد و انرژی

دکان مدیر شدن خبرگزاری دانشجو

برگزیده ها: دکان مدیر شدن در پژوهشگاه مواد و انرژی!

متاسفانه با تمام وظایف خطیر محوله  در حوزه علمی و پژوهشی برای این مرکز، شاهد کندی حرکت علمی پژوهشگاه مواد و انرژی هستیم که می بایست علت این کندی را در  شیوه نادرست انتخاب رئیس پژوهشگاه طی چندین دوره گذشته جستجو کرد، چرا که تقریبا هر یک یا دو سال راس هرم تغییر و برای جایگزینی به سراغ شخص دیگری خارج از پیکره هیات علمی آن می روند.

 

تعیین منشی دفتر حراست به مدیر کلی

در این راستا طبق گزارشات واصله متاسفانه مدیر امور اداری و مالی پژوهشگاه مواد و انرژی با مدرک تحصیلی دون شان جایگاه، توانسته در کسری از سال یعنی در تاریخ ۱۳۹۳/۶/۱۶از پایین ترین جایگاه کارمندی به عنوان سرپرست حراست پژوهشگاه و در تاریخ ۱۳۹۴/۶/۲۳به مدیریت یکی از مهمترین بخش های این پژوهشگاه برسد؛ در حالی که محققان و اعضا هیات علمی که هر کدام سابقه سالها کار و تلاش در این مرکز را دارند، هرگز نتوانسته اند چنین جایگاهی را کسب کنند.

 

خبرگزاری دانشجو دکانی برای مدیر شدن , دکان مدیران

خبرگزاری دانشجومدیر پژوهشگاه مواد و انرژی

,خبرگزاری دانشجو,ناکارآمدی,ضعف,[categoriy]

خبرگزاری دانشجو دکانی برای مدیر شدن

 

تعیین مدیر از میان کارمندان قراردادی

مدیر فعلی حوزه ریاست و حوزه روابط عمومی بین الملل چندی پیش به عنوان معاون اداری مالی انتخاب شده بود، اما از آنجا که فردی بدون تجربه و دارای ارتباط خدمتی «قراردادی»  برای این جایگاه بود، با فشارهای صورت گرفته برکنار و سریعا به پست فعلی که کمتر از آن نیست، منتقل شد.

 

انتصاب سرباز هیات علمی به پست معاونت پژوهشی

مشاور رئیس پژوهشگاه در امور علمی و پژوهشی نیز که قبلا نیز برای معاونت پژوهشی این موسسه معرفی  شده بود و مدتی نیز در آنجا فعالیت کرده بود، به مانند مورد قبلی با فشارهای صورت گرفته برکنار شده و در حال حاضر به عنوان مشاور در کنار آقای مدیر فعالیت می کند. نفس استفاده از یک سرباز هیات علمی به تنهایی قابل نقد نیست، اما از آن جایی که در این مرکز علمی، هیات های علمی زیادی با سابقه پژوهشی بیشتری حضور داشتند، می طللبید از ظرفیت آنان جهت پست حساس پژوهش آن هم در یک مرکز پژوهشی استفاده شود.

 

عدم دارا بودن چشم انداز

در علم مدیریت نوین «سند چشم انداز» نقش تسهیل کننده در تصمیمات و ریل گذاری برای حرکت در مسیر صحیح را برای سازمان‌ها ایفا می‌کند. متاسفانه  جای خالی این اصل در پژوهشگاه  احساس می‌گردد که می‌توان ریشه آن را در عدم انتصاب صحیح  رئیس و مدیران جستجو کرد؛ مدیرانی که برخی از آنان طی فرمولی که مسبوق به سابقه  هم بوده، غیر از نیروهای داخل پژوهشگاه و اعضا هیات علمی هستند.

 

این روند باعث شده مرکز علمی، پژوهشی و آموزشی مورد بحث، دارای خط مشی صحیحی نباشد و به قول برخی از اعضا هیات علمی آن، اصلا چشم انداز مشخصی برای مسیر حرکت آن وجود ندارد؛ به گونه ای که با تغییر مدیران، سیاست های جدیدی اتخاد و تصمیمات قبلی «کان لم یکن» تلقی می شود.

 

تمام این مسائل باعث شده است پژوهشگاه مواد و انرژی با سابقه‌ای 40 ساله نتواند تمام ظرفیت خود را صرف کمک به اقتصاد دانش بنیان و ایفای نقش در توسعه و بهبود کیفیت این صنعت نوپای کشور به کار گیرد. اتفاقی که افتاده این است که پژوهشگاه به بنگاه کارورزی و مکانی برای کارآموزی دیگران تبدیل شده است. 

 

باید به این مهم اشاره نمود که دود این مسائل تنها به چشم نخبگان علمی شاغل در این موسسه و فضای علمی کشور خواهد رفت.


دکان مدیران ,