فعلا گزینه‌ای برای شهرداری تهران مطرح نیست/پیشنهاد برگزاری رفراندوم برای نحوه انتخاب شهردار


اخباراجتماعی ,خبرهای   اجتماعی, شهرداری تهران

دو عضو شورای پنجم تاکید کردند که تاکنون هیچ گزینه‌ای برای تصدی شهرداری تهران، در این شورا مطرح نشده است. 

افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا، درباره گزینه‌های مطرح برای تصدی شهرداری تهران اظهار داشت: تاکنون هیچ گزینه‌ای برای تصدی شهرداری تهران، در شورای پنجم مطرح نشده است.

 

این عضو شورای پنجم همچنین درباره انتخاب شهردار توسط مردم، گفت: تجربه‌های متفاوتی در این خصوص در شهرهای توسعه یافته وجود دارد؛ به طوری که در برخی شهرها، شهردار به وسیله مردم انتخاب می‌شود و در برخی دیگر شهردار را شورا انتخاب می‌کند.

 

وی افزود: در برخی دیگر از شهرها، یک حالت تلفیقی وجود دارد و مردم شهردار را انتخاب می‌کنند و شهردار نیز یک عضو شورا تلقی می‌شود. برخی شهرهای دیگر نیز این موضوع را به رفراندوم می‌گذارند و درباره انتخاب شهردار توسط مردم یا شورا نظرخواهی می‌شود.

 

حبیب‌زاده با بیان این مطلب که در حال حاضر در ایران براساس قانون شهردار توسط نمایندگان شورا انتخاب می‌شود، اظهار داشت: اگر لازم باشد؛ تغییری در فرایند انتخاب شهردار ایجاد شود، پیشنهاد من این است که یک رفراندوم (پرسش عمومی) برگزار شود تا بدانیم که مردم به کدام شیوه رضایت دارند و در نهایت اگر نیاز به تغییر قانون بود، در مجلس تصویب شود.

 

گزینه محسن هاشمی برای شهرداری تهران منتفی شد

 

حسن خلیل آبادی عضو دیگر شورای پنجم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا نیز با تاکید بر اینکه هنوز هیچ گزینه‌ای در شورای پنجم برای شهرداری تهران مطرح یا پیشنهاد نشده است، گفت: قرار بر این شده که هر عضو شورا تا 14 تیرماه گزینه‌های پیشنهادی خود (3 نفر) را مطرح کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: با مصوبه امروز شورا دیگر هیچ یک از اعضای شورا نمی‌توانند؛ گزینه شهرداری تهران باشند، بنابراین گزینه محسن هاشمی برای این پست دیگر مطرح نیست.