گزارش/ برداشت سیاسیون از نحوه دست دادن دکتر روحانی با اردوغان - نحوه دست دادن روحانی و اردوغان

برگزیده ها گزارش/ برداشت سیاسیون از نحوه دست دادن دکتر روحانی با اردوغان نحوه دست دادن روحانی و اردوغان

نحوه دست دادن روحانی و اردوغان

برگزیده ها: گزارش/ برداشت سیاسیون از نحوه دست دادن دکتر روحانی با اردوغان

شبکه خبر از صبح سخنان مهمانان این نشست را پوشش داد، اما مسئولان رسانه ای ترکیه پس از سخنان آقای اردوغان نشست را محرمانه اعلام و از پخش زنده سخنرانی بقیه میهمانان جلوگیری کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی از صبح امروز در استانبول ترکیه آغاز شده است .
رئیس جمهوری اسلامی ایران از سخنرانان نشست امروز بود .
به گزارش برگزیده ها شبکه خبر از صبح سخنان مهمانان این نشست را پوشش داد اما مسئولان رسانه ای ترکیه پس از سخنان آقای اردوغان نشست را محرمانه اعلام و از پخش زنده سخنرانی بقیه میهمانان جلوگیری کردند . به همین علت پخش مستقیم سخنرانی رئیس جمهور میسر نشد اما براساس خبر سایت ریاست جمهوری ، آقای روحانی در این نشست تقویت روابط با کشورهای اسلامی را از اولویت‌ های اصلی جمهوری اسلامی ایران اعلام و تاکید کرد : هر حرکت تفرقه‌افکنانه‌ای در سازمان همکاری اسلامی قطعا بی‌اعتبار است . رئیس جمهور با بیان اینکه اختلافات در جهان اسلام ، معضل همه ما است گفت : حل‌ وفصل اختلافات و سوءتفاهمات فقط از مسیر دیپلماتیک و با روش‌های مسالمت‌آمیز و مذاکره میسر است . رئیس جمهور با تاکید بر این که باید به نام اسلام در ائتلاف جهانی برای صلح و مقابله با خشونت پیشگام باشیم افزود : عربستان و ایران مشکل یکدیگر نیستند؛ مشکل اصلی، جهل و تعصب و خشونت‌ورزی است . آقای روحانی رژیم صهیونیستی را منبع اصلی تولید خشونت و افراطی‌گری خواند و افزود : آن روز که به غزه تجاوز شد، حزب ا... قهرمان و ایران کنار مردم غزه و لبنان ایستادند.

 

دانلود دانلود دانلود

 

 


,