قاسم میرزایی : باید بحث شود تا مشخص شود چه کسی مسبب حادثه پلاسکو است


اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی , قاسم میرزایی

قاسم میرزایی :

باید بحث شود تا مشخص شود چه کسی مسبب حادثه پلاسکو است / در تمام قوانین، مدیریت شهر، به عهده ی شهرداری است / چرا یک دهم بودجه آتش نشانی را پرداخت کردید؟

مسائل باید از لحاظ عقلانی تجزیه و تحلیل شود و متخصصین وارد کار شوند. واقعا برای کشور ما بد است که برای آواربرداری این همه روز طول بکشد، خب این نشان دهنده ضعف است.

 قاسم میرزایی نکو در گفتگو با  انتخاب  اظهار داشت: حادثه به وقوع پیوسته در پلاسکو بسیار تلخ است. باید همه دست به دست هم بدهیم به گونه‌ای آن را جمع کنیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: البته لازم است درباره مسببان این حادثه بحث شود و اینکه چرا اینگونه شده است و ببینیم که علت حادثه چه بوده و چرا اینگونه شده است. مسبب این حادثه چه کسانی هستند و کدام یک وظیفه خود را به درستی انجام نداده اند؟ شورای شهر کجا بوده ؟شورای عالی شهرداری کجا بود؟ چرا امکانات ضعیف است؟ چرا بودجه ای که باید برای این مسائل تخصیص میدادند عملی نشده است. بودجه ای که برای آتش‌نشانی اختصاص داده شده چرا پرداخت نشده و یا اینکه یک دهم آن پرداخت شده است.

 

باید بحث شود تا مشخص شود که کسی مسبب حادثه پلاسکو است؟ / در تمام قوانین مدیریت شهر، به عهده ی شهرداری است / چرا یک دهم بودجه آتش نشانی را پرداخت کردید؟

 

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: مسائل باید از لحاظ عقلانی تجزیه و تحلیل شود و متخصصین وارد کار شوند. واقعا برای کشور ما بد است که برای آواربرداری این همه روز طول بکشد، خب این نشان دهنده ضعف است.

 

وی ادامه داد: در تمام قوانین، مدیریت شهر به عهده ی شهرداری است و سیاست گذاری و از این قبیل کارها به عهده ی وزارت کشور است یعنی اینکه مدیریت شهری به شهردار سپرده می شود و شهرداری و شورای شهر هم مدیریت شهری را اجرایی میکنند، بنظرم باید در فرصت بهتری بنشینیم و این موضوع را واکاوی کنیم.

 

میرزایی در پاسخ به اینکه آیا نماینده های تهران به دنبال تهیه گزارش از ابعاد این قضیه هستند؟ تاکید کرد: بله هستند، اتفاقا دیروز مجمع نمایندگان استان تهران تشکیل جلسه داد وآقای دکتر عارف ریاست جلسه را برعهده داشت و در این جلسه تقریبا تمام نماینده‌ها حضور داشتند. یک کمیته برای تهیه گزارش تشکیل شد و این کمیته با کمیسیون عمران مجلس هماهنگ خواهد بود تا مسئولان مربوطه ملاقات شود و هر یک توضیحات خود را ارائه دهند.