محل جلسه ابوبکر بغدادی هدف حمله ارتش عراق قرار گرفت/13 سرکرده این گروه کشته شدند


اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل  ,ابوبکر بغدادی

در نتیجه حمله هوایی جنگنده‌های ارتش عراق به محل تشکیل جلسه ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش با سرکردگان این گروه 13 نفر از رهبران بلندپایه شبه‌نظامیان داعش کشته شدند.

 به گزارش خبرآنلاین، فرماندهی عملیات مشترک عراق وابسته به وزرات دفاع این کشور طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه حمله هوایی جنگنده‌های ارتش عراق به محل تشکیل جلسه ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش با سرکردگان این گروه 13 نفر از رهبران بلندپایه شبه‌نظامیان داعش کشته شدند.

 

در بیانیه مذکور چگونگی انجام این حمله هوایی چنین ذکر شده است: سازمان اطلاعات عراق، حرکت یک کاروان شامل 3 دستگاه خودرو که یکی از آنها حامل ابوبکر البغدادی بود، از رقه سوریه به سوی شهرستان قائم استان انبار عراق را گزارش داد. این کاروان در 9 فوریه امسال ابتدا عازم حومه رقه شده و به مجاورت ابوکمال واقع در مرز سوریه با عراق رسید. کاروان البغدادی پس از تغییر خودروها با عبور از مرز وارد منطقه عبیدی در شهرستان قائم استان انبار شدند. جنگنده‌های ارتش عراق پس از دریافت این گزارش محل تشکیل جلسه داعش را بمباران کردند.

 

در این بیانیه فرماندهی عملیات بدون اشاره به سرنوشت ابوبکر البغدادی گفته شده است: ابوجنات الراوی، مسئول امور امنیتی- ابوعائشه العراقی، ابومالک تلعفر و ابوزید، مسئول امور اطلاع رسانی- ابومحمود الحیالی، استاندار فرات- ابوحسین القریشی، مسئول پرونده شیمیایی- ابواسید، از مسئولین موصل که اهل تل‌عفر است- هشام ابوحنیفه، شهروند بلژیک- عبدالقادر الرقاوی، ملقب به ابومحمد- نزار محمود دهش و ابومالک الجزراوی، اسامی این 13 سرکرده داعشی است که در بمباران جنگنده‌های ارتش عراق کشته شده اند.