بیانیه ترامپ:دستور مهاجرتی جدید، ارتباطی به دین ندارد/ بعد از بازنگری قوانین، صدور ویزا برای همه کشورها از سرگرفته می‌شود


اخباربین الملل  ,خبرهای   بین الملل , ترامپ

دونالد ترامپ در بیانیه ای به برخی انتقادات درباره دستور اجرایی جدید درباره محدودیت مهاجرت واکنش نشان داد.

 به گزارش فارس به نقل از راشا تودی، دونالد ترامپ در با انتشار بیانیه ای درباره قانون جدید محدودیت مهاجرت شفاف سازی کرد و به نوعی پاسخ برخی از انتقادات را داد.

 

وی ضمن دفاع از فرمان اجرایی که باعث محدویت دسترسی شهروندان 7 کشور به خاک آمریکا میشود گفت که این محدودیتها تنها تا زمان اصلاح قوانین و اجرای سیاستهای امنیتی جدید برقرار است و بعد از 90 روز حذف خواهد شد.

 

ترامپ در این بیانیه تاکید کرد؛ اگرچه برخی رسانه ها به اشتباه گزارش دادندف واضح است که این قانون درباره مذهب نیست و ارتباطی به مذهب ندارد بلکه مربوط به تروریسم و امنیت است.

 

وی تاکید که بیش از 40 کشور دیگر مسلمان در جهان هستند که شامل این قانون نمیشوند. 

 

در این بیانیه آمده است؛ بعد از 90 روز که سیاستهای مهاجرتی مورد بازنگری دقیق قرار گرفت، آمریکا صدور ویزا را برای همه کشورها از سر خواهد گرفت.

 

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) فرمان اجرایی بررسی سخت‌گیرانه سوابق مهاجران به آمریکا را امضا کرد.

 

بر اساس متن نهایی این فرمان، صدور روادید برای اتباع کشورهای «مضر برای منافع ایالات متحده» به مدت 90 روز تعلیق شده است. این بازه زمانی در پیش‌نویس فرمان 30 روز بود.

 

بر اساس ارجاعات متن به نظر می‌رسد این فرمان شامل حال اتباع دستکم هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی باشد.

 

به دنبال امضای این دستور، اعتراضات گسترده‌ای در کشورهای مختلف از جمله در خود آمریکا علیه این قانون به راه افتاده است. همچنین مقامات سیاسی کشورهای مختلف واکنشهای تندی نسبت به سیاست جدید دولت آمریکا ابراز داشته‌اند.