واکنشها به شعار"آزادی بیان" قالیباف


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , قالیباف

 

اعتماد نوشت:مخالفان رییس‌جمهور این روزها بیشتر از همیشه فعال شده‌اند.حالا از «آزادی بیان» می‌گویند؛ موضوعی که البته باید از آن اسقبال کرد اما نباید از یاد برد که در موقعیت‌های مشابه چه برخوردی با منتقدین شده است.

 

ماجراي يادداشت محمدباقر قاليباف در حمايت از مداح جوان جنجالي و واكنش‌ها به آن در فضاي مجازي ماجراي جالبي است. همان يادداشتي كه قاليباف در آن اشعار مداح عيد فطر را «صداي منتقد» خوانده است و از نحوه مواجهه معترضين به اين ‌شعار گله مند شده است. همين رويكرد قاليباف بود كه واكنش كاربران توييتر را به دنبال داشت. آن هم با استقاده از هشتگ‌هاي «گازانبر» و «لوله» نحوه برخورد قاليباف با منتقدان را به او يادآوري كردند. اصرار قاليباف براي «برخورد گازانبري» با دانشجويان در اتفاقات سال ٧٨ را روحاني در جريان مبارزات انتخاباتي سال ٩٢ براي نخستين بار مطرح كرد. امسال هم او عبارت «لوله كردن» دانشجويان از جانب قاليباف را به كار برد كه بلافاصله در فضاهاي مجازي با نام قاليباف تبديل به هشتگ شد و نحوه برخورد او با منتقدان را جاودانه كرد.

 

قاليباف يادداشت خودش را در كانال تلگرامي‌اش با اين عنوان كه: «‌نه به فرافكني و هوچي‌گري/ صداي منتقدان را خاموش نكنيد» منتشر كرده است. او نوشته «همانقدر كه اهانت به رييس‌جمهور در روز قدس اسباب تاسف و قطعا محكوم است تلاش براي ساكت كردن صداي منتقدان هم نادرست است». به نوشته او «كساني كه آن تخريب و اين نقد را مانند هم مي‌دانند در واقع به دنبال ساكت كردن همه مخالفان هستند.

 

آنان كه هميشه دم از تساهل و «زنده باد مخالف من»، «آزادي بيان» و «تحمل نقد» مي‌زنند ولي در عمل با فشار رسانه‌اي ساكت كردن منتقدان را در دستور كار دارند.»

 

قاليباف اين را هم نوشته كه ديوار «هوچي‌گري كشيدن» بين مطالبات مردمي و وظايف مسوولان اقدام ناصوابي است و دودش به چشم ملت مظلوم خواهد رفت. هرچند او توضيح نداده منظورش از مطالبات مردمي همان اشعاري است كه مداح جوان بيان كرده و حتي ستاد اقامه نماز جمعه هم از آن تبري جسته يا خير؟

 

واكنش فضاي مجازي به اظهارات قاليباف

اما كاربران توييتر بي‌معطلي با داغ كردن هشتگ‌هاي مختلفي از قاليباف پرسيده‌اند چرا صداي ياشار سلطاني كه از يك تخلف آشكار با سند سخن گفت را خاموش كرده است؟ يا بر چه مبنايي اهانت سازمان‌يافته به رييس‌جمهور قانوني را نقد مي‌داند؟