احتمال مسلمان بودن شهردار بعدی لندن - صادق خان کاندیدای شهرداری لندن کیست

برگزیده ها یک روزنامه انگلیسی در یادداشتی تاکید کرد نامزد مسلمان شهرداری پایتخت انگلستان، به احتمال قوی برنده انتخابات روز پنج شنبه می شود. صادق خان کاندیدای شهرداری لندن کیست

صادق خان کاندیدای شهرداری لندن کیست

برگزیده ها: احتمال مسلمان بودن شهردار بعدی لندن

 به گزارش مشرق، یک روز در آستانه برگزاری انتخابات محلی و شهرداری های انگلیس، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با انتشار یادداشتی ضمن حمایت از نامزد مسلمان حزب کارگر برای شهرداری لندن تاکید کرد وی بازنده نخواهد بود.
در این یادداشت نویسنده تصریح کرده است «صادق خان» کاندیدای شهرداری لندن، آنقدر در عرصه سیاسی مستعد است که موثرترین چهره حزب کارگر در میان نسل کنونی است. بسیاری انتظار داشتند «تسا جوول» نامزد کارگرها برای شهرداری لندن باشد اما صادق خان با شکست وی، منتخب حزب کارگر برای شهرداری پایتخت انگلیس شد.
به گزارش برگزیده ها در ادامه یادداشت نویسنده افزود اگرچه نظرسنجی ها پیروزی صادق خان را نشان نمی دهد اما این نظرسنجی ها هرگز قابل اعتماد نبوده اند. یکی از نزدیکترین مشاوران صادق خان ضمن اشاره به پروفایل صادق خان به ایندیپندنت گفت که وی هرگز شکست نمی خورد.
در ادامه نویسنده نوشت، معمولا این بحث وجود داشته که شهردار لندن می تواند نخست وزیر بعدی انگلستان باشد بنابراین این احتمال وجود دارد که صادق خان با پیروزی در انتخابات شهرداری لندن، نخست وزیر بعدی این کشور شود.
در انتهای یادداشت نویسنده پیش بینی کرده است، صادق نه تنها به احتمال زیاد اولین شهردار مسلمان یکی از بزرگترین شهرهای غربی است بلکه در آینده نزدیک، احتمالا اولین نخست وزیر مسلمان یکی از کشورهای غربی نیز خواهد بود.
,