روحانی : امروز در صنعت خودروسازی سرمان را بالا می‌گیریم/ شاهد چرخیدن توامان چرخ تولید و چرخش سانترفیوژها هستیم


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

رییس‌جمهور گفت: امروز چرخ اقتصاد توام با چرخش مدرنترین سانتریفیوژ به حرکت درآمده است. 

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم افتتاح و بهره برداری دو خط خودرو گروه صنعتی ایران خودرو، با تبریک روز میلاد با سعادت امام سجاد (ع) و روز تکریم و پاسداشت از مقام معلم گفت: اگر افتخار حضور در جشن شما را دارم و شما گام جدیدی برای پیشرفت کشور بردارشته‌اید، از برکت درس معلمان است. همه تحولات فناورانه و صنعت و سایر بخش‌های تولید به زحمات معلمان سختکوش ما برمی‌گردد. ما نباید کلاس درس و اساتیدمان را که راه زندگی را به ما آموختند و علم و مهارت را به ما یاد دادند، فراموش کنیم.

 

رییس جمهور با بیان اینکه به هر سالن ایران خودرو که می‌رفتم یاد سنگرهای دفاع مقدس افتادم اظهار داشت: در سنگرها آدم احساس غرور می کرد.افراد برای عزت و استقلال کشور و ملت خود می‌ایستند و مقاومت می‌کنند و دل ملت را شادمان و دشمن را مایوس می‌کنند.

 

او با تاکید براینکه کارگران، مهندسان و مدیران ما تلاش کردند تا به فشار دیگران و توطئه دیگران نه بگویند، تصریح کرد: ما به تولید داخلی نه نمی‌گوییم. اگر کسی به تولید و خودرو داخلی نه بگوید کار درستی نیست. ما باید به بیگانگان نه بگوییم و به کسانی که برای تولید داخلی تلاش می‌کنند آری بگوییم.

 

روحانی افزود: ما در صنعت خودرو سرمان را بالا می‌گیریم و امروز وارد مرحله جدیدی می‌شویم. صنعت خودرو از صنایع قدیمی ماست که فراز و فرودهای زیادی داشته است و روزهای بد و خوبی داشتیم.

 

رییس جمهور با بیان اینکه ایران در صنعت خودرو باید هم پا با دنیا باشیم خاطرنشان کرد: باید از فضاها و فرصت‌ها استفاده کنیم. اگر سرمایه و تکنولوژی در بیرون است و مایل است به داخل بیاید و ما از آن استفاده نکنیم، این فرصت را از  دست داده‌ایم. اگر بازاری وجود دارد که مایل به استفاده از کالاهای ماست و ما بهره‌مند نشویم، از این فرصت استفاده نکرده‌ایم. ما باید از فرصت‌ها استفاده کنیم.

 

روحانی با بیان اینکه ملت انقلابی از فرصت‌ها استفاده می‌کند، ابراز داشت: اگر ملتی فرصت سرمایه‌گذاری و تکنولوژی و بازار را از دست بدهد ضرر کرده است. تلاش دولت یازدهم این بود که فرصت‌ها را برای اشتغال جوانان و کارآفرینان‌مان استفاده کند. ما به دنبال آماده کردن فضا بودیم.

 

او یادآور شد: اینجا توصیح داده شد قطعه‌سازان در گذشته فقط از شنبه تا دوشنبه کار می کردند و این یعنی بازاری نبود. اینکه قطعه‌ساز ما امروز هر روز کار می کند این یعنی چرخ تولید ما چرخیده است و این همان شعار سال ۹۲ برای چرخش اقتصاد همزمان با چرخیدن سانتریفیوزها بود.

 

رییس دولت یازدهم با بیان اینکه امروز چرخ اقتصاد به حرکت آمده و چرخش مدرنترین سانتریفیوژ هم به حرکت در آمده است، عنوان کرد: ما از آی ار یک به آی ار هشت رسیدیم و قدرت آن ۲۰ برابر دیروز شده است. چرخش صنعت ما قوی تر شده است. از شما می پرسم در سال ۹۲ چند خودرو تولید کردید و در سال ۹۵ چقدر تولید کردید؟ از تولید ۷۰۰ هزار خودرو در سال به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تولید رسیده است و این چرخش و حرکت اقتصاد ما.