نگران دوپینگ و جادوگری در لیگ هستیم/ نکند رای فیفا گم شده است؟!


اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی,مدیرعامل باشگاه ملوان

مدیرعامل باشگاه ملوان انزلی می‌گوید در هفته‌های پایانی لیگ دسته اول نگران دوپینگ بعضی از بازیکنان و بحث جادوگری در مسابقات سرنوشت ساز است.

 مسعود رضاییان در گفتگو با  مهر، درباره شانس تیم فوتبال ملوان برای صعود به لیگ برتر، بحث استفاده از جادو و جمبل از سوی برخی تیم ها و نگرانی بابت دوپینگ بعضی از بازیکنان پرداخت و تاکید کرد که باوجود گذشت زمان زیادی هنوز از رای فیفا درباره «زوران زلاتکوفسکی» خبری نیست! مشروح گفتگوی رضاییان در زیر می آید:

 

*آقای رضاییان! هفته پیش در دیداری حساس مقابل مس رفسنجان پیروز شدید و به رده سوم جدول صعود کردید. ارزیابی‌تان از مسابقات دسته اول و رقابت نزدیک برای صعود به لیگ برتر چیست؟

- مسعود رضاییان: ۳۱ هفته گذشته لیگ دسته اول با تمام ادوار این مسابقات تفاوت داشته است. به این صورت که سالهای پیش شاید بین دو، سه تیم رقابت جدی برای صعود به لیگ برتر وجود داشت و تیم های صعود کنند تا اینجای کار مشخص می شدند ولی امسال شرایط فرق دارد. تا اینجای کار میانگین کسب امتیاز سه تیم بالای جدول در هر مسابقه یک و هشت دهم (۱/۸) امتیاز است ولی سال قبل تیم هایی با میانگین یک و شصت و چهار (۱/۶۴) امتیاز هم به لیگ برتر صعود کردند.

 

* چقدر برای صعود ملوان به لیگ برتر شانس قائل هستید؟

- همانطور که گفتم رقابت چند تیم بالای جدول بسیار نزدیک است ولی فکر می کنم در دیدار روز دوشنبه ملوان با پارس جنوبی، سرنوشت یکی از تیم های صعود کننده مشخص شود.

 

* این روزها بحث استفاده از جادو و جادوگری در لیگ دسته اول باز هم مطرح شده است. حتی گفته می شود در یکی از مسابقات هفته گذشته هم یک نفر در این ارتباط از زمین اخراج شد.

- ما در اینباره هشدار داده بودیم ولی سخت می توان جلوی این موضوع را گرفت و نمی توان کاری انجام داد. متاسفانه منعی هم برای انجام این کارها وجود ندارد و نمی شود با آن مقابله کرد.

 

* آیا نگران نیستید این موضوع در مسابقات باقیمانده به ضرر شما تمام شود؟

- به نظرم هیچ جادوگر و رمالی نمی تواند جلوی انگیزه یک تیم برای صعود به لیگ برتر را بگیرد. هیچکس نمی تواند مانع خواست و اراده ما شود.

 

* با این حال بعضی ها مدعی هستند این مسائل در فوتبال هم جواب می دهد؟

- به طور کلی نگاه به جادوگری دو بُعد دارد. اول اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد این موارد کلاهبرداری است. برای چند درصد باقی مانده ممکن است افراد باور کنند که این موضوع به آنها کمک می کند و در واقع یک نوع تلقین باشد. درست مثل ریختن آب مُقطر در سُرم بازیکنان که از آن به عنوان یک داروی نیروزا یاد می شود و بازیکن باورش می شود که این مسئله قدرتش را افزایش می دهد.

 

* گفته می شود در یکی از مسابقات هفته گذشته کار جادوگری با ریختن محتویات یک بطری مقابل دروازه حریف صورت گرفته است. در جریان این موضوع هستید؟

- (با شوخی و خنده) ما هم ۴۰ تا ۵۰ بطری آب با خودمان می بریم تا بطری موردنظر را گم کنند!

 

* موضوع دیگری هست که ذهن شما را در هفته های پایانی لیگ دسته اول به خود مشغول کرده باشد؟

- شما به رمالی و جادوگری اشاره کردید ولی باید بگویم ما نگران مسائل دیگری هستیم مثل دوپینگ. حتی از فدراسیون و سازمان لیگ درخواست کردیم که در این هفته های پایانی مراقبت خاصی روی بحث دوپینگ صورت بگیرد. ما درخواست دادیم یک کارگروه برای بررسی مباحثی مثل دوپینگ و جادوگری تشکیل شود تا شاهد فوتبال پاک باشیم. در بعضی از مسابقات هم اتفاقات خاصی رخ می دهد که باید مراقب باشند.

 

* پاسخ سازمان لیگ به درخواست شما چه بوده است؟

- آنها هم نامه زدند که سازمان لیگ دوست دارد مسابقات خوب و پاک برگزار شود و داوران و ناظران قوی و خوبی را انتخاب خواهد کرد. به هر حال همه نگران هستند. ممکن است بعضی از اتفاقات رخ بدهد که از کنترل خارج باشد. امیدوارم همه چیز در این هفته ها خوب پیش برود.

 

* از پرونده شکایت «زوران زلاتکوفسکی» بازیکن پیشین ملوان و رای فیفا چه خبر؟ قرار بود مدتها پیش فیفا رایی را در این خصوص صادر کند.

- من سراغ این پرونده را گرفته ام ولی خبری نیست. نگرانیم که نکند این پرونده گم شده باشد! ما منتظر درخواست گراند بودیم و تمام جزئیات را برای فیفا هم فرستادیم. الان خیلی وقت است که خبری از این پرونده نیست.

 

* از چه طریقی پیگیر پرونده زلاتکوفسکی هستید؟

- ما این موضوع را از طریق کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال پیگیری می کنیم که آنها هم می گویند تا الان نامه ای در این خصوص نیامده است.