اتوبوسران مشهدی جان کودک ۳ ساله را نجات داد


کودکی حدوداً سه ساله‌ای که پایش زیر چرخ اتوبوس گیر کرده بود و هر لحظه ممکن بود جانش را از دست بدهد، با اقدام به موقعِ یک اتوبوسران، نجات یافت.

 به گزارش خراسان؛ «صدای فریادی در کنار اتوبوس باعث شد که به سمت صدا برگردم. در این لحظه دیدم که کودکی زیر چرخ اتوبوسی که در حال حرکت بود، گیر کرده است و مادرش نمی‌تواند او را خارج کند. به سرعت به سمت او دویدم و...» این جمله‌ها صحبت‌های «حسن اخوان پارسا» اتوبوسران مهربانی است که با هیجان ماجرای نجات جان کودکی ۳-۲ ساله را تعریف می‌کند.

 

او که ۱۸ سال سابقه خدمت در سازمان اتوبوسرانی مشهد دارد، در این باره می‌گوید: ساعت ۱۰:۳۰ روز پنجشنبه در رکاب یکی از اتوبوس‌های خط ۲۳ در حال صحبت با یکی از همکارانم بودم که صدای فریاد و جیغ زنی را شنیدم. به طرف صدا که برگشتم دیدم زنی کنار لاستیک اتوبوس کناری نشسته و فریاد می‌زند درحالی که کودکی ۳-۲ ساله زیر چرخ اتوبوس نشسته و پایش زیر لاستیک گیر کرده و مادرش نمی‌تواند او را بیرون بیاورد.

 

او می‌افزاید: در همین حال مشاهده کردم اتوبوسرانِ این اتوبوس، سوار اتوبوس شده و در حال حرکت است و به دلیل این‌که دید کافی نداشت و کودک را در زیر چرخ عقب نمی‌دید، به گمان این‌که فریادهای زن برای سوار شدن به اتوبوس در حال حرکت است به این صدا توجه نداشته و از زن می‌خواست که از اتوبوس فاصله بگیرد.

 

این اتوبوسران اضافه می‌کند: با دیدن این صحنه با فریاد این‌که "اتوبوس را نگهدار" به سرعت به طرف چرخ اتوبوس درحال حرکت دویدم و کودک را درحالی که از حال رفته و ترسیده بود از زیر چرخ اتوبوس بیرون آوردم و به اتاق انتظامات بردم و با آب به سروصورتش زدم تا حالش جا آمد.

 

حسن می‌گوید: بعد از این ماجرا متوجه شدم که مادر کودک دارای معلولیت جسمی است و به همین دلیل نتوانسته بود کودکش را کنترل کند و از زیر چرخ اتوبوس بیرون بکشد. خدا را شکر می‌کنم که این صحنه را دیدم و توانستم جان این کودک را نجات دهم.