جهانگیری :دولت یازدهم آوارهایی که بر سر کشور خراب شده بود را برداشت/ روحانی و خاتمی پیشرفت ایران را می‌خواهند


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , جهانگیری

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌در طول این چهار سال بسیاری از آوارها که بر سر کشور خراب شده بود برداشته شده است.

 به گزارش  ایلنا، اسحاق جهانگیری در گردهمایی صنعت‌گران و مهندسان حامی حجت‌الاسلام حسن روحانی که عصر امروز در مجموعه ورزشی حجاب برگزار شد، گفت: پیش از این دولت، دوران بسیار سختی هم بر ملت و هم بر کشور گذشت اما مردم آن دوران را با رای به موقع خود در سال ۹۲ اصلاح کردند و اکنون بخش قابل توجهی از مشکلات برطرف شده است.

 

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه در طول این چهار سال بسیاری از آوارها که بر سر کشور خراب شده بود برداشته شده است، اظهار کرد: ایران هراسی که در دنیا شکل گرفته بود و ایرانی بودن در دنیا جرم بود از بین رفت. ما روزهای سخت را فراموش نکردیم. ما فراموش نکردیم که بیماران سرطانی و خاص برای یک دارو شهر به شهر می‌گشتند. ما فراموش نکردیم کشتی‌ها به سمت ایران می‌آمدند اما وارد نمی‌شدند.

 

او ادامه داد: متاسفانه عده‌ای نیروهای انقلاب را رو در روی هم قرار دادند و نیروی انسانی فرسوده شد. همه می‌دانیم با اقتصاد و فرهنگ و هنرمندان چه کردند. درست است که امروز ما به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم اما تلاش کردیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم. هنوز مشکلات زیادی وجود دارد. ما می‌خواهیم فضای سرمایه‌گذاری ایجاد کنیم تا سرمایه گذار ایرانی بتواند با خاطری آسوده سرمایه‌گذاری کند.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید خود را برای کارهای بزرگ آماده کنیم و ایران باید پیشرفت کند، ادامه داد: در گذشته از میادین مشترک گازی، کشورهای کوچولو بیشتر از ملت بزرگ ایران برداشت می‌کردند. اوف برتفکری که اجازه می‌دهد کشور همسایه بیشتر از مردم کشورش از منابع ایران سود ببرد. ما خواستیم تا از منابع این ملت حفاظت و حراست شود.

 

او ادامه داد:‌ملت ایران انتظار دارد به این مشکلات خاتمه داده شود. فرزندان ایران باید شغل داشته باشند. نباید اجازه دهیم کسی از نیازمندی این ملت سواستفاده کند. شما صنعتگران و مدیران می‌توانید شغل ایجاد کنید. اگر دیگران می‌گویند، اینکاره نیستند اما شما می‌توانید.

 

منابع داخلی و خارجی وجود دارد. ده ها میلیاردی که در صندوق ذخیره است برای سرمایه گذاری  اختصاص دارد. ایران ظرفیت نیروی انسانی بزرگی دارد و می‌تواند به قطب صنعت منطقه دست یابد. دیگران به دلیل منافعشان در غارت ثروت کشور و ضربه زدن به اقتصاد این کشور نمی خواهند این راه ادامه پیدا کند اما روحانی با تمام وجود به صحنه آمده و شما هم باید بیایید.

 

وزیر صنایع دولت اصلاحات بر لزوم میدان دادن به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: باید از بخش خصوصی و سرمایه گذار دفاع شود. شما بیایید ما هم هستیم. رهبر انقلاب پیشرفت ایران را می‌خواهد. رییس جمهور و خاتمی عزیز پیشرفت ایران را می‌خواهند. این پیشرفت دست یافتنی است. مدیران و ملت ایران می‌توانند با حضور خود در روز ۲۹ اردیبهشت میسر پیشرفت ایران را هموار کنند. ما برنامه خوبی داریم. بسیاری از طرح‌هایی که نشد در طول این چهار سال اجرایی شود، حتما در آینده اجرا خواهد شد و بیایید تا با کمک هم ایران را در مسیر پیشرفت قرار دهیم.