اقرار پسر ترامپ به دیدارش با وکیل روس در جریان انتخابات آمریکا


اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,دونالد ترامپ جونیور

پسر بزرگ رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، در سال ۲۰۱۶ پس از تایید پدرش به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور با یک وکیل روسی مرتبط با کرملین دیدار کرده به این امید که اطلاعات مهم و مفیدی را برای کمپین انتخاباتی پدرش به دست آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه به نقل از مشاوران کاخ سفید گزارشی را درخصوص این دیدار منتشر کرد و نوشت: دونالد ترامپ جونیور، پسر بزرگ رئیس‌جمهور آمریکا پس از آن با شرکت در این نشست موافقت کرد که به وی وعده داده شده بود اطلاعات مهمی را درخصوص هیلاری کلینتون، رقیب پدرش در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته دریافت خواهد کرد.

 

در این نشست که در برج ترامپ برگزار شد علاوه بر دونالد ترامپ جونیور، جارد کوشنر، داماد و پل مانافورت، رئیس وقت کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ با ناتالیا وسلنیتسکایا، وکیل روسی دیدار کردند.

 

ماهیت این نشست به تازگی برای مقامات دولتی افشا شده و روز شنبه به دنبال گزارش مجزایی از روزنامه نیویورک تایمز نمایندگان دونالد ترامپ جونیور و کوشنر وقوع آن را تایید کردند.

 

دونالد ترامپ جونیور در بیانیه‌ای تایید نکرد که اطلاعاتی که به وی وعده داده شده بود اطلاعاتی مخرب برای هیلاری کلینتون بود اما گفت: یکی از آشنایان از من خواست تا با فردی دیدار کنم که ممکن است اطلاعاتی در اختیار داشته باشد که برای کمپین ترامپ مفید باشد.

 

وی افزود: پیش از این دیدار نام فردی را که قرار بود با او دیدار کنم به من گفته نشده بود. در جریان این نشست این وکیل روس ادعا کرد اطلاعاتی دارد مبنی بر اینکه افراد مرتبط با روسیه بودجه کمیته ملی حزب دموکراتیک را تامین و از هیلاری کلینتون حمایت می‌کنند.

 

دونالد ترامپ جونیور در ادامه گفت: هیچ جزئیات و اطلاعاتی در این زمینه ارائه نشد. فورا مشخص شد که وسلنیتسکایا هیچ اطلاعات ارزشمند و مهمی در اختیار ندارد و پدرم نیز از این نشست بی‌اطلاع بود.

 

وی روز شنبه این نشست را به عنوان یک نشست "معارفه" کوتاه توصیف کرد که در جریان آن درباره برنامه متوقف شده‌ای که به آمریکایی‌ها اجازه می‌دهد کودکان روس را به سرپرستی بگیردند، صحبت کنند.

 

دونالد ترامپ جونیور گفت: وسلنتیسکایا در جریان این نشست فورا مساله به سرپرستی گرفتن کودکان روس را مطرح کرد که به نظر من برنامه اصلی این نشست بود و ادعاها درباره داشتن اطلاعاتی مفید برای کمپین ترامپ تنها بهانه‌ای برای این دیدار بود. من به این وکیل روس اعلام کردم که پدرم یک مقام منتخب نیست بلکه یک شهروند عادی است و بهتر است نگرانی‌ها و اظهارات او در صورتی مطرح شود که پدرم یک پست دولتی داشته باشد.

 

دونالد ترامپ جونیور برخلاف کوشنر هیچ پستی در دولت ترامپ ندارد و ملزم نیست تا ارتباطات خارجی‌اش را افشا کند.

 

روزنامه نیویورک تایمز گفت: هنگامی که کوشنر فرم جدید عدم سوءسابقه امنیتی را پر کرد ماهیت این نشست برای بازرسان دولتی مشخص شد. پیشتر وکیل کوشنر اذعان کرده بود که اسناد اولیه مربوط به عدم سوءسابقه امنیتی کوشنر کامل نبوده‌اند.

 

روزنامه نیویورک تایمز افزود: مانافورت نیز اخیرا ماهیت این نشست را برای بازرسان کنگره‌ای افشا کرده بود.