کویت بنادر خود را برای تقویت روابط اقتصادی با ایران توسعه می دهد


اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی ,کویت

دولت کویت از سیاست گذاری های کلان برای توسعه 5 بندر مهم اقتصادی خود با هدف تقویت مناسبات اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران و عراق خبر داد .

 به گزارش ایرنا، بر اساس طرحی که روز یکشنبه از سوی وزیر دربار امیری کویت تشریح شد، جزایر مهم کویت همچون شویخ، بوبیان وام النمل به مراکز مهم اقتصادی و صادرات و واردات کالا تبدیل می شوند و از این راه مبادلات تجاری با جمهوری اسلامی ایران و عراق از راه مرز آبی مشترک افزایش می یابد .

 

دولت کویت ظرفیت سرمایه گذاری در بنادر خود و اجرای طرح توسعه اقتصادی کلان را بالغ بر 100میلیارد دلار اعلام کرده است و شرکت های چینی مذاکرات گسترده ای را برای تعامل با طرف کویتی در این زمینه انجام داده اند .

 

همچنین به گفته وزیر دربار امیری کویت کشورش گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران و تعامل سه جانبه کویت عراق و ایران را به سود ثبات منطقه ای می داند.

وی گفت: کویت از آمادگی کامل برخوردار است تا از راه همکاری با عراق و جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و توسعه منطقه گام بردارد و از ظرفیت های موجود در این زمینه بهره مند شود .

 

وی افزود : تاریخ تمدن های قدیمی از جمله تمدن ایلام در ایران و تمدن در منطقه بین النهرین نشان می دهد که این منطقه از زیر ساخت های لازم براس توسعه برخوردار است و کویت نیز تلاش می کند تا با همکاری ایران و عراق به احیای منطقه بپردازد.

 

ناصر الصباح گفت: ایران و عراق دو کشور مهم برای کویت هستند و دولت کویت آمادگی دارد تا از راه تعامل و همکاری با تهران و بغداد، شرایط را برای احیای وضعیت اقتصادی و تجاری و ثبات در منطقه فراهم نماید.

 

همزمان دولت کویت پس از مذاکرات دو جانبه با عراق از اجرای طرح احداث منطقه آزاد تجاری در نزدیکی مرز دو کشور با هدف تقویت مبادلات اقتصادی خبر داده است .