کلاهبرداری هزار سکه‌ای بازرس قلابی


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاکدشت گفت: بازرس قلابی که مدعی نفوذ در نهادهای دولتی بود در پاکدشت شناسایی و دستگیر شد. 

  رحیم علیشپور در گفت‌وگو با میزان از دستگیری بازرس قلابی که مدعی نفوذ در دستگاه قضایی و نهادهای دولتی بود خبرداد و گفت: این فرد بیش از هزار سکه تمام بهار آزادی از طعمه هایش کلاهبرداری کرده است.

 

این مقام قضایی با اعلام این خبر افزود: فردی حدود ۵۰ ساله با ظاهری آراسته خود را بازرس معرفی می‌کرده است و با این ادعا که قادر است مشکلات افراد را در نهادهای دولتی حل کند به کلاهبرداری از شهروندان اقدام کرده است.

 

وی اضافه کرد: متهم پرونده در دو فقره ۱۱۲۵ سکه تمام بهار آزادی از طعمه هایش کلاهبرداری کرده است.

 

دادستان پاکدشت توضیح داد:طبق اظهارات متهم این افراد با بیان اینکه پیگیر کاری در بانک مرکزی هستند و ۸۰۰ میلیارد تومان پول آنان بلوکه شده است از وی می‌خواهند که مشکلشان را حل کند، متهم با اظهارات دروغین که خودم دستور توقیف این پول‌ها را داده ام و امکان رفع بلوکه شدن آن نیست آنان را فریب می‌دهد و سپس با دریافت ۶۲۵ سکه بهار آزادی دریک مرحله و همچنین ۵۰۰ سکه دیگر در مرحله دوم به کلاهبرداری اقدام کرده است.

 

وی افزود: طبق استعلام و انگشت نگاری، این فرد پیش از این ۱۵ فقره سابقه کلاهبرداری داشته است و تاکنون دررابطه با این پرونده ۷ نفر به دادسرا مراجعه واعلام شکایت کرده اند.

 

دادستان پاکدشت همچنین گفت: برای این فرد ۲ میلیارد تومان وثیقه صادر شد که با توجه به افزایش شکات قرار از وثیقه به بازداشت موقت تبدیل شده است.

 

این مقام قضایی از شهروندان خواست در صورتی که با این نام در کشور مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند به دادسرای پاکدشت مراجعه کنند.