کارگردان برنده اسکار باز هم سراغ یک رمان رفت


اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بری جنکینز

جدیدترین ساخته کارگردان برنده اسکار فیلم «مهتاب»، اقتباسی از رمان نوشته «» خواهد بود.

 به گزارش ایسنا ، «بری جنکینز» کارگردان فیلم برنده اسکار «مهتاب» اعلام کرد فیلم جدیدش اقتباسی از رمان «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» نوشته «جیمز بالدوین» خواهد بود.

 

این رمان برای اولین بار در سال ۱۹۷۴ منتشر شده است و روایتگر داستان عاشقانه‌ای در نیویورک است و «جنکینز» در سال ۲۰۱۳ و همزمان با نگارش فیلمنامه «مهتاب»، نگارش فیلمنامه‌ای اقتباسی بر اساس آن را به پایان رسانده است و به گفته خودش سالها در فکر ساخت فیلمی بر اساس این رمان بوده است.

 

این کارگردان آمریکایی که در اسکار ۲۰۱۷ نامزد شاخه بهترین کارگردانی بود، با صدور بیانیه‌ای از رمان نوشته «جیمز بالدین» تمجید کرد و نوشت: "جیمز بالدوین مردی است که از زمان خودش پیش است و تحقیقات او در رابطه با آگاهی آمریکایی تا به امروز همچنان اهمیت و ارتباط خود راحفظ کرده است. انتقال قدرت داستان عاشقانه «اگر خیابان بیل حرف می‌زد» به شیوه «بالدوین» برای پرده سینما همواره یکی از رویاهای من بوده است و خوشحالم که قرار است این رویا به حقیقت بپیوندد".

 

«جنکینز» امسال و با ساخت فیلم «مهتاب» بر اساس رمان «پسرهای سیاه زیر نور مهتاب آبی به نظر می‌رسند» نوشته «تارل الوین مک کرینی»، در هشت شاخه نامزد جوایز اسکار شد و در نهایت سه جایزه بهترین فیلم، بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلمنامه اقتباسی برای این فیلم به دست آمد.

 

وی هم‌ اکنون مشغول کار بر روی پروژه ساخت یک سریال تلویزونی بر اساس رمان برنده جایزه پولیترز «راه آهن زیرزمینی» نوشته «کولسون وایت‌هد» است که به کارگردانی و نویسندگی خودش برای کمپانیآمازون آماده می‌شود.