هاشمی : دست‌های پشت پرده برای خدشه‌دار کردن وحدت ملی فعال است/جلوی محافل شبانه تیم‌های تربیت شده، گرفته شود


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,هاشمی

یک فعال سیاسی گفت: راه ریشه کن کردن تندروی‌ها مقابله با شب‌نشینی‌های محفلی و تیم‌های تربیت شده است اگر سران این محافل به محاکم قضایی سپرده شوند جلوی این بی‌قانونی‌ها گرفته خواهد شد. 

سیدطه هاشمی در گفت‌و‌گو با  ایلنا، درباره اتفاقات روز قدس و حمله به رییس‌جمهور گفت: امام(ره) برای این که جهان اسلام در مقابل تجاوز صهیونیست‌ها به سرزمین‌ مقدس فلسطین یک‌پارچه باشند این روز را نام گذاری کردند. اما متاسفانه شاهد اتفاق ناخوشایندی نسبت به منتحب مردم بودیم که ماهیت این روز را زیر سؤال برد.

 

او خاطرنشان کرد:‌ هدف امام یکپارچگی جهان اسلام و همراهی و همدلی تمام طیف‌ها، جریان‌ها و گروه‌های سیاسی داخل کشور در برابر اقدام  دولت اسرائیل بود و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند. مقابله با صهیونیسم و نجات قدس جز در سایه همدلی و همراهی مسلمانان با هر نوع تفکر سیاسی امکان‌پذیر نیست.

 

نماینده مردم قم در پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث روز قدس گفت:  برای اولین بار در یک مراسم بین‌المللی شاهد خدشه‌دار شدن شخصیتی مانند رئیس جمهور بودیم.

 

او تاکید کرد:  قطعا کسانی که علاقمند و عاشق آرمان‌های امام هستند دست به چنین اعمالی نمی‌زنند. بعد از این اتفاق ناگوار شاهد بودیم که تیتر همه رسانه‌های دنیا این شد "راهپیمایی روز قدس با شعار علیه رئیس جمهور شروع شد"، این بسیار دردناک است.

 

او ادامه داد: رئیس جمهور با رای قاطع مردم ایران انتخاب شده و این کار توهین به کسانی است که به پای صندوق‌ها آمدند و به او رای دادند. روحانی شخصیت مظلومی است که 24 میلیون رای را با خود دارد اما در یک مراسم ملی افرادی به خودشان جرات می‌دهند که این گونه رفتار کنند و این نشان از مظلومیت او است. 

 

این فعال سیاسی در ادامه بیان کرد: متاسفانه دشمنان آگاهانه برای برهم زدن یکپارچگی و استقلال کشور اقدام می‌کند و کسانی هم در داخل  به‌عنوان آلت دست مدیریت و هدایت می‌شوند و معتقدم با توجه به این که افکار عمومی این‌ها را محکوم می‌کنند باید توسط دستگاه قضایی هم مجازات شوند.

 

هاشمی تاکید کرد:‌ کسانی که مدعی دین‌مداری هستند بعید می‌دانم که چنین اتفاقی را سامان‌دهی کنند، قطعا دست‌های خبیثی در پشت پرده برای بر هم زدن برنامه‌ریزی‌ها و یکپارچگی ملت ایران و همچنین خدشه‌دار کردن وحدت ملی وجود دارد.

 

 این فعال سیاسی یادآور شد: عده‌ای در خارج از کشور برنامه‌هایی را ترتیب می‌دهند و کسانی نیز در داخل به دست آنان مدیریت و هدایت می‌شوند.

 

او با اشاره به این که دستگاهای امنیتی و قوه‌قضائیه باید این حوادث را پیگیری کنند، عنوان کرد: معتقدم یک محکومیت عمومی و سراسری در داخل کشور برای این افراد باید در نظر گرفته شود زیرا اگر به سادگی از کنارش عبور کنند قطعا این رفتارها باقی می‌ماند و لطمات جبران‌ناپذیری را به وجود خواهد آورد.

 

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از این دست رفتارهای خودسرانه دیگر نیز شاهد بوده‌ایم، اشخاصی در گذشته از دیوار سفارت عربستان بالا رفتند و باعث تحریک آنان علیه منافع ملی شدند، گواه این مطلب گزارشات رسمی از سوی مقامات کشوری است که عربستان در حادثه تروریستی که در ایران اتفاق افتاد نقش دارد.

 

هاشمی یادآور شد: عربستان بیشترین بهره را از حمله خام، کور و غیرمنطقی به سفارتخانه‌اش آن هم در زمانی که همه دنیا او را به دلیل فاجعه منا و مدیریت بسیار ضعیفش سرزنش می‌کردند برد. شاهد بودیم که در فاجعه منا چندین هزار نفر کشته شدند اما حمله به سفارت عربستان تمامی جریانات ناگوار را از یاد برد. 

 

نماینده مردم قم با اشاره به این که در روز قدس وقتی که رئیس جمهور به صحنه می‌آید در واقع این 24 میلیون رای است که به خیابان پا می‌گذارد، اظهار داشت:  روحانی نماینده 24 میلیون رای و ملت ایران است. این اتفاق حادثه بسیار تلخی بود، بعد از انقلاب اسلامی کمتر شاهد چنین حوادثی بودیم و حادثه روز قدس در نوع خود بی‌سابقه و دردناک بود.

 

او تاکید کرد: مسئولان حقوقی و قضایی به جد باید رسیدگی کنند و اجازه ندهند این نوع تحرکات ادامه پیدا کند.

 

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود این که هویت این اشخاص مشخص است پیگیری‌های لازم نمی‌شود، گفت:‌ هنگامی که کارهای خودسرانه و پرونده‌هایشان مختومه اعلام می‌شود مشخص است که چنین رفتارهایی ادامه پیدا می‌کند اگر با حرکت خلاف عرف و قانون که در مورد سفارت عربستان صورت گرفت ایستادگی می‌شد امروز دیگر شاهد توهین به رئیس جمهور نبودیم.

 

او تاکید کرد: وقتی کسی در دور دوم نامزد ریاست جمهوری می شود تعداد آرایش از دور اول کمتر می‌شود اما روحانی در دور دوم بیشترین رای را از آن خود کرد بعضی‌ها با دیدن رای بالای روحانی نمی‌خواهند بگذارند او نقشه‌ها و برنامه‌هایش را عملی کند بنابراین دست به یکسری از رفتارها می‌زنند. 

 

هاشمی در خاتمه یادآور شد: بسیاری از این حرکت‌های تند و خشونت آمیز در خیابان‌ها بوسیله افراد احساساتی و تحت تاثیر القائات افراد و باندهای شناخته شده انجام می‌گیرد و راه ریشه کن کردن آن هم مقابله با شب نشینی‌های محفلی و تیم‌های تربیت شده است اگر سران این محافل به محاکم قضایی سپرده شوند جلوی این بی قانونیها گرفته خواهد شد.