اظهارات زنگنه، شریعتمداری، بانک و امیری در نشست نمایندگان حامی روحانی


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

نشست مشترک نمایندگان حامی دکتر روحانی بعدازظهر امروز (دوشنبه) با حضور محمد شریعتمداری رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی، مرتضی بانک، بیژن نامدار زنگنه و حسینعلی امیری و همچنین محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس و بیش از 100 نفر از نمایندگان مجلس برگزار شد.

 زنگنه: مردم دست رد به افراطی‌گری زدند

 به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در این نشست خطاب به نمایندگان گفت: خدمت بزرگی به کشور کردید، یک بلوغ سیاسی را در انتخابات اخیر در کشور دیدم و همین دستاورد بزرگی برای کشور است.

 

وی افزود: مردم دست رد به افراطی‌گری و نفرت‌پراکنی زدند، ما باید نفرت‌پراکنی را که برخی بر روی آن بسیار مانور دادند جدی بگیریم چراکه این نفرت‌پراکنی‌ها روش‌های استالینی است که باید با آن مقابله کرد.

 

زنگنه ادامه داد: معتقدم مارکسیسم اسلامی در کشور ما هنوز وجود دارد و می‌خواهند با اسم اسلام حرف خودشان را بزنند، این روش‌های خشن و غیراصولی دیگر در کشور جواب نمی‌دهد. اگر تدبیر رهبری نبود قطعا ما در همه عرصه‌ها دچار مشکل می‌شدیم. تدبیر ایشان در انتخابات اخیر نیز بسیار موثر و حائز اهمیت بود.

 

وی با تاکید بر این‌که دولت و مجلس باید در کنار هم باشند و مسائل و مشکلات را حل کنند، اضافه کرد: ما معتقدیم گفتمان اصلاح‌طلبی و اعتدالی باید در کشور حاکم شود و از روی کارآمدن جریان‌های پوپولیستی و افراطی‌گری در کشور پرهیز شود و قطعا این کار نیاز به همکاری نمایندگان ملت دارد.

 

بانک: خاتمی، سیدحسن خمینی، ناطق نوری، عارف و لاریجانی در این پیروزی تاثیر داشتند

 همچنین در ادامه این نشست، مرتضی بانک با تشکر از نمایندگان به دلیل زحمات و کوشش‌هایی که در طول این مدت کشیده‌اند، گفت: برای این تلاش‌ها و کوشش‌های مردم و نمایندگان و سایر افراد بود که ما توانستیم در این انتخابات به شکل منسجم عمل کنیم و پیروز شویم.

 

وی با اشاره به پیام آقای خاتمی، این پیام را تاثیرگذار عنوان کرد و ادامه داد: از آقای ناطق نوری،‌ سیدحسن خمینی، آقای عارف و آقای لاریجانی نیز که نقش بسیار زیادی در این پیروزی داشتند تشکر می‌کنم.

 

بانک با تاکید بر این‌که انسجام باعث به وجود آمدن جنبشی در حمایت از آقای روحانی شد، گفت: امیدواریم مطالبه مردم را بتوانیم پاسخ دهیم و نیاز عمومی را که در این انتخابات بر آن تاکید شد مورد توجه قرار دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم سه میلیون رای را از دست داده‌ایم و این باید عبرت بزرگی برای ما در انتخابات بعدی شود و وزارت کشور و شورای نگهبان نیز باید برای این شیوه‌های سنتی فکر اساسی کنند.

 

امیری: جوانگرایی در دولت آینده مورد تاکید رییس‌جمهور است 

حسینعلی امیری نیز در این نشست با اشاره به شرایط رقابت‌های انتخاباتی، ضمن قدردانی از نمایندگان، اظهار کرد: شرایط سختی بود تا جایی که برخی فرمانداران هم از همراهی ابا داشتند.

 

وی افزود: جوانگرایی در دولت آینده و استفاده از خانم‌ها در دولت مورد تاکید رییس‌جمهور است. ان‌شاءالله همه  برای پاسخگویی به مطالبات مردم کمر همت ببندیم و همه در جهت تحقق وعده‌ها تلاش کنیم.

 

شریعتمداری: خاتمی و ناطق نوری در هدایت آرای مردم نقش داشتند 

به گزارش ایسنا، شریعتمداری رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی نیز در این نشست ضمن تشکر از همدلی و همکاری نمایندگان اظهار کرد: دوران سخت و شیرینی بود. محصول تلاش شما برای ما فراموش‌نشدنی است.

 

وی افزود: به خاطر ندارم هیچ‌گاه چنین ارتباطی بین دولت و مجلس بوده باشد. همه حامیانتان را برای تحقق هدف بسیج کردید که جای قدردانی دارد.

 

رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی ادامه داد: حضور برخی شخصیت‌ها از جمله سیدمحمد خاتمی در هدایت آرای مردم و نام حجت‌الاسلام ناطق نوری در عرصه رقابت‌های انتخاباتی و در هدایت آرای مردم تاثیرگذار بود. همچنین فعالیت‌های آقایان مطهری و پزشکیان، نواب رئیس مجلس تاثیر بی‌نظیری در فضای انتخابات داشت.

 

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش محمدعلی وکیلی، سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی، پارسایی مسئول ستاد نمایندگان حامی روحانی و حسین‌زاده رئیس ستاد اقوام، مذاهب و ادیان روحانی، تاکید کرد که جوان کردن مدیریت در دولت و ورود جوانان در عرصه مسئولیت در دستور کار دولت آینده خواهد بود.