پرسپولیس ایران - الهلال عربستان؛ فرار «رئیس» سعودی از تهران به حاشیه خلیج فارس!


اخبار ورزشی ,خبرهای  ورزشی, پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس در اولین مسابقه‌اش در لیگ قهرمانان آسیا میزبان تیم الهلال عربستان است که به خاطر ادعاهای واهی سعودی‌ها، سرخپوشان ایرانی مجبورند به جای تهران در حاشیه خلیج‌فارس میزبان این تیم باشند.

به گزارش فارس، پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر ایران روز سه‌شنبه ساعت 18 و 30 دقیقه در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط پایتخت عمان به مصاف الهلال عربستان برود. باشگاه‌های عربستانی با دلایل واهی حاضر نشدند در ایران به میدان بروند و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم باشگاه‌های ما را مجبور کرد که در کشور سوم میزبان باشگاه‌های سعودی باشند. اگر شرایط طبیعی بود تیم الهلال عربستان باید در ورزشگاه آزادی تهران مقابل یکصدهزار تماشاگر پرشور ایرانی با پرسپولیس ایران دیدار می‌کرد اما « رئیس» عربستانی( لقب باشگاه الهلال عربستان رئیس است.) با کمک AFC  از تهران و جهنم آزادی فرار کرد تا در حاشیه خلیج فارس با سرخپوشان ایرانی رقابت کند.

 

رایمون دیاز سرمربی اروگوئه‌ای هدایت الهلال عربستان را برعهده دارد. الهلال آبی‌پوش هم در لیگ عربستان صدرنشین است و بیشترین ملی‌پوش را دارد. پرسپولیس از نظر فنی شباهت زیادی با الهلال دارد هر دو تیم فقط دو باخت در لیگ دارند و مستحکم‌ترین خط دفاعی‌ را هم با کمترین گل‌ خورده دارند. البته الهلال هجومی‌ترین خط حمله لیگ عربستان را هم در اختیار دارد که پرسپولیس در این بخش دو گل کمتر از زهردارترین خط حمله لیگ برتر ایران زده است.

 

الهلالی‌ها از محرومیت احتمالی مهدی طارمی خوشحالند، طارمی مهاجمی است که بعد از گلزنی‌ به تیم النصر عربستان با شادی مخصوصی که به نمایش گذاشت حسابی سعودی‌ها را عصبانی کرد. با این حال مسئولان باشگاه پرسپولیس و فوتبال ایران در تلاش هستند تا کنفدراسیون فوتبال آسیا را متوجه کنند که طارمی محرومیتش را درابتدای فصل مقابل پدیده کشیده و می‌تواند سه‌شنبه مقابل الهلال عربستان به میدان برود.

 

به هر حال پرسپولیس فوتبال را تهاجمی، تماشاگرپسند و زیبا بازی می‌کند. سرخپوشان تهرانی که خود را شانس اول قهرمانی در لیگ برتر می‌دانند باید در آسیا گام اول را محکم بردارند تا برای حریفان آسیایی خود هم خط و نشان بکشند. پرسپولیس اگر در حاشیه حوزه خلیج فارس و در کشور عمان رئیس سعودی را وادار به تسلیم کند شروعش در لیگ قهرمانان آسیا رویایی خواهد بود.

 

دیگر دیدار این گروه بین دو تیم الریان قطر و الوحده امارات در ساعت 18 و 45 دقیقه آغاز می‌شود.