قاسمی: فروش سلاح به متجاوزان برای کشتار مردم بی گناه با ادعاهای «ترزا می» همخوانی ندارد


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,قاسمی

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: فروش سلاح به متجاوزان برای کشتار مردم بی گناه در منطقه بویژه در جنگ نابرابر و ضد انسانی در یمن با ادعاهای «ترزا می» نخست وزیر انگلیس هیچگونه سازگاری و همخوانی ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات نخست وزیر انگلیس در سفر به عربستان سعودی افزود: متاسفانه این نخستین بار نیست که نخست وزیر انگلیس ناراستی و گفتار بی اصل و اساس را بر راستی ارجح می شمارد.

 

وی اظهار کرد: این اظهارات تکراری و بی پایه و منطق او در متهم ساختن ایران به ایجاد بی ثباتی در منطقه در حالی از سر ناشکیبایی و بی قراری تکرار می شود که گویی او در بیان این مکرر گویی های نابجا، جایگاه و منصب و مسئولیت خویش را به یک باره از یاد می برد و براحتی چشم از تاریخ تحولات و اتفاقات دهه های اخیر نیز فرو بر می بندد و به سهو یا عمد فراموش می نماید که بخش عمده ای از نابسامانی، بی ثباتی و عقب ماندگی های این منطقه حاصل سیاست های استعماری، توسعه طلبانه و بی عدالتی های اسلاف ایشان و هم پیمانانشان در تعدی و تجاوز و بر افروختن آتش جنگ در کشورهای منطقه است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: بی شک تلاش و اراده راسخ جمهوری اسلامی ایران در کمک به تامین امنیت، آرامش و ثبات در این منطقه حساس و استراتژیک، اقدامی شفاف، دقیق و مبتنی بر درایت و خرد ورزی و در جهت مبارزه با ترور و خشونت است.

 

قاسمی تاکید کرد: اتهامات ناروای خانم «ترزا می» در حالی بیان می شود که نقش بسزای ایران در حمایت از امنیت، ثبات و صلح در کشورهایی که مورد تعرض و تجاوز تروریست ها قرار گرفته اند و از جمهوری اسلامی ایران درخواست کمک و حمایت داشته اند، بر کسی پوشیده نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: البته احتمالا نخست وزیر انگلیس و برخی متحدان نزدیک این کشور در خاورمیانه از عدم تحقق محاسبات خود در موفقیت گروه های تروریستی در عراق و سوریه و عقب رانده شدن عناصر تروریستی چندان خشنود نباشند و مایل باشند منطقه همچنان دستخوش ناامنی و بی ثباتی مزمن و مستمر باشد.

 

قاسمی ادامه داد: فروش سلاح و ادوات به متجاوزان برای کشتار مردم بیگناه در منطقه بویژه در جنگ نابرابر و ضد انسانی در یمن با ادعاهای خانم «می» هیچگونه سازگاری و همخوانی ندارد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اینگونه اظهارات که به منظور جلب رضایت و حمایت مالی برخی کشورهای منطقه صورت می گیرد را به شدت محکوم کرده و انتظار دارد مقامات لندن با درک واقعیت ها و استفاده از پر شمار تجارب خود در منطقه خلیج فارس طی ادوار گذشته در تصحیح مواضع نادرست خود اقدام کند.