آمریکا 2 موشک جدید آزمایش می‌کند


اخباربین الملل  ,خبرهای بین الملل  ,موشک جدید

این موشک پیش از این تنها یک بار آزمایش شده و نوع به روز شده آن از نظر تسلیحاتی و برد ارتقا یافته و احتمال هدف قرار دادن موشک‌های کره شمالی با این موشک جدید بیشتر است.

 وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در راستای بررسی توان خود در هدف قرار دادن موشک‌های کره شمالی قصد دارد که در ماه می 2 موشک جدید آزمایش می‌کند.

 

به گزارش میزان، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که در راستای بررسی توان خود در  هدف قرار دادن موشک‌های کره شمالی، ماه می 2 موشک جدید آزمایش می‌شود.

 

سی.ان.ان در گزارشی ضمن اعلام این خبر نوشت: این آزمایش قسمتی از برنامه موشکی آمریکاست که در راستای مقابله با تهدیدات ایران و کره شمالی، پیش از این طرح ریزی شده است اما در حال حاضر تنها با هدف بررسی توانمندی موشکی در هدف قرار دادن موشک‌های کره شمالی انجام می‌شود.

 

در ادامه این گزارش آمده است: این موشک پیش از این تنها یک بار آزمایش شده و نوع به روز شده آن از نظر تسلیحاتی و برد ارتقا یافته و احتمال هدف قرار دادن موشک‌های کره شمالی با این موشک جدید بیشتر است.

 

سی.ان.ان افزود: این برنامه با همکاری ژاپن و با هدف دفاع در برابر موشک‌های کره شمالی انجام شده است.

 

این برنامه علاوه بر این  شامل موشک‌های زمین به هوای دوربرد رهگیر نیز است که در «آلاسکا» و «کالیفرنیا» مستقر هستند.

 

 طی هفته‌های گذشته تنش‌ها میان کره شمالی و آمریکا و نیز متحدان آمریکا در منطقه افزایش یافته و مقامات آمریکا و کره شمالی بارها یکدیگر را به حمله نظامی تهدید کرده‌اند.