پاسخ ترامپ به رسانه ها درباره جنجال «ایوانکا» در هامبورگ


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,ایوانکا ترامپ

رئیس جمهور آمریکا به جنجالی که «ایوانکا» دخترش در هامبورگ و در جریان برگزاری نشست گروه ۲۰ به راه انداخته بود، پاسخ داد.

به گزارش مهر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در صفحه توئیتر به جنجالی که «ایوانکا ترامپ» دختر وی در هامبورگ و در جریان نشست گروه ۲۰ موسوم به «جی- ۲۰» به راه انداخت پاسخ داد.

 

رئیس جمهور آمریکا در این پیام نوشت: هنگامی که من اتاق کنفرانس را برای نشستی کوتاه با ژاپن و سایر کشورها تَرک کردم، از ایوانکا خواستم تا بنشیند.

 

وی ادامه داد: موضوع خیلی عادی بود. آنگلا مرکل (صدر اعظم آلمان) هم موافق است.

 

وی در ادامه افزود: اگر از چلسی کلینتون می خواستند به جای مادرش که آمریکا را به باد داد بنشیند؛ رسانه های جعلی اعلام می کردند که چلسی به جای رئیس جمهور در این جایگاه نشسته است.

 

لازم به ذکر است، شنبه جاری و در دومین روز این نشست که در شهر هامبورگ آلمان برگزار شد، هنگامی که ترامپ برای شرکت در یک دیدار دو جانبه موقتاً محل را ترک می کند، ایوانکا بر روی صندلی او در کنار سایر رهبران گروه ۲۰ نشست. جایگاهی که قاعدتا به شخص رییس جمهور آمریکا اختصاص داده شده بود.

 

در عکسی که اسوتلانا لوکاش، از اعضای هیات روسیه در توییتر خود منتشر کرده ایوانکا میان رئیس جمهوری چین و نخست وزیر بریتانیا نشسته است. این اتفاق بر خلاف تشریفات مرسوم در چنین نشست های مهمی است و انتقاد بسیاری از خبرنگاران و کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته است.

 

حتی در عکس‌هایی که رهبران کشورها در پایان روز انداختند نیز دختر ترامپ در کنار سایر رهبران دیده می شود و خود رئیس جمهوری آمریکا در صف دوم ایستاده است.

 

ترامپ در سخنرانی افتتاحیه نشست گروه ۲۰ راجع به ایوانکا نیز صحبت کرده و گفته بود که به دخترش افتخار می کند.

 

نقش دختر ترامپ در دولت آمریکا هدف انتقادهای زیادی قرار دارد. ایوانکا ترامپ با اینکه رسما مشاور رئیس جمهوری آمریکاست اما به نظر می رسد اختیارات وسیع‌تری داشته باشد.

 

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان درباره نقش دختر ترامپ گفته بود: آمیختن سیاست با خانواده و تجارت، خویشاوند سالاری است و این برای ما غیرقابل تصور است.