آمریکا در فکر خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل


اخباربین الملل,خبرهای بین الملل ,آمریکا

آمریکا در حال بررسی احتمال خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل به دلیل "مواضع جانبدارانه آن علیه اسرائیل" است.

 به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، ‌نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن تاکید بر اینکه به زعم واشنگتن "مواضع این نهاد علیه اسرائیل جانبدارانه است"، گفت: بسیار سخت است که پنج قطعنامه‌ای که علیه اسرائیل تصویب شده است را پذیرفت، در حالی که هیچ قطعنامه‌ای علیه ونزوئلا که اعتراضات مدنی در آن توسط دولتش به خاک و خون کشیده شده، تصویب نشده است.

 

هیلی از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست تا به صورت جدی به نقض حقوق بشر در ونزوئلا رسیدگی کند و از نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور بخواهد تا کرسی خود در این شورای 67 عضوی را در صورت عدم اجرای قطعنامه‌های این نهاد تسلیم کند.

 

این در حالی است که زید رعد الحسین، عالی‌ترین مقام شورای حقوق بشر سازمان ملل از اسرائیل خواسته تا از مناطق اشغالی خارج شود.

 

رعد الحسین در سخنرانی خود طی مراسم افتتاحیه جلسه سه هفته‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره جنگ در این منطقه گفت: اکنون حدود نیم قرن است که فلسطینیان در مناطق اشغالی توسط نیروهای نظامی رنج عمیقی را متحمل شده و هدف نقض گسترده و سیستماتیک قوانین بین‌المللی واقع شده‌اند.

 

هیلی نیز طی سخنرانی چهار دقیقه‌ای خود به این اظهارات واکنش نشان داد و از اعضای شورا خواست تا شدیدترین قطعنامه‌ها را درباره شرایط حیاتی در سوریه، کنگو، ‌اریتره، بلاروس و اوکراین اتخاذ کنند.

 

پیش از این در اواخر سال 2015 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده بود که در مساله اسرائیل و فلسطین کاملا بی طرف است اما اکنون به نظر می‌رسد که وی تصمیم گرفته لحن خود را به یک حامی اسرائیل تغییر دهد.