خالقان کثافت مالی و خفه‌کن چه کسانی هستند؟


اخبار حوادث,خبرهای  حوادث ,حوادث روز

موتورسوار جعبه غذایی به همراه دارد؛ با خواهش و التماس از شما می خواهد به شماره ای که روی جعبه غذا نوشته شده است ، زنگ بزنید و بگویید که پیک موتوری، آدرس را پیدا نمی کند، خانمی از اون طرف خط هم می گوید: «گوشی را بدهید به پیک تا خودم آدرس را بدهم»؛پایان داستان را خودتان قضاوت کنید. 

به گزارش  ایرنا، شاید اگر هر کدام از ما هم جای مالباخته بودیم، فریب می خوردیم و پیش خودمان می گفتیم، «ثواب داره، گوشی همراهش نیست، قرار هم نیست که کار خاصی انجام بدم، تنها یک زنگه»؛ اما غافل از اینکه سارقان امروزی بسیار خلاقانه عمل می کنند؛ به گونه ای نقشه یک سرقت ساده را می کشند که به فکر هیچ فردی خطور نمی کند که چه نیتی پشت این داستان ها خفته است.

 

اگر شیوه های دیگر سارقان امروزی را تشریح کنیم، انگشت به دهان می مانید و متعجب می شوید که سارقان چه شگردهای جدیدی برای رسیدن به اهداف خود پیدا کرده اند و هر روز شیوه های جدیدتری از خود به نمایش می گذارند.

 

در این راستا هر چقدر هم باهوش و حواس جمع باشیم ممکن است فریب بخوریم و در دام این شیادان بیفتیم چون در این روش ها، طعمه ها هرگز تصور نخواهند کرد که طرف مقابل آنان یک سارق است و مورد سرقت قرار می گیرند؛ چرا که روش های پیش گرفته شده در عین سادگی، بسیار فریبنده است.

 

آشنایی با برخی از این شگردها خالی از لطف نیست، حداقل شگردهای فعلی، لو می رود و آنان ، شگرد دیگری را در پیش می گیرند و شهروندان با شناخت از شگردهای فعلی در دام آنان نمی افتدند.

 

در یکی از شگردها که پلیس به تشریح آن پرداخته است، این چنین است؛فرد موردنظری که از بانک یا مرکز تجاری بیرون می‌آید، حال ، موتور یا خودرو داشته باشد، برای سارق ،متفاوت است، اگر فرد سوار اتومبیل شود، سارق شرایط را بررسی می‌کند که ببیند فرد پول را کجا می‌گذارد، او را دنبال و در شرایط مناسب خودراش را پنچر می‌کند.

 

وقتی فرد اقدام به پنچر‌گیری می‌کند، سارقان از فرصت استفاده و کیف را سرقت می‌کنند با این حال اگر هم در خودرو قفل باشد، شیشه را می‌شکنند.

 

شیوه خفه کنی

شیوه «خفه‌ کنی» از دیگر شگردهای این سارقان است، هنگام سرقت یکی از اصول سارقان آن است که به هر شکل ممکن پول را از مالباخته دور کنند و برای این هدفشان به هرکاری دست می‌زنند، سارقان در این شیوه پس از شناسایی مالباخته، در یک مکان خلوت، فرد را از پشت سر مورد حمله قرار می دهند و دستانشان را دور گردن این فرد می‌گیرند و در حالی که مالباخته در صدد رها کردن خود است، اموال او را می‌ربایند.

 

تخم مرغ زنی

یکی دیگر از شیوه های سرقت، روش «تخم‌مرغ‌ زنی» است به این شکل که سارقان به شیشه جلوی اتومبیل‌ شخص تخم‌مرغ پرت می‌کنند.

 

اگر راننده سعی کند از طریق برف‌پاک‌کن شیشه را تمیز کند، باعث آلودگی بیشتر شیشه جلو می‌ شود و در نهایت مجبور می‌شود از اتومبیل پیاده شود. در این لحظه سارقان از فرصت استفاده می‌کنند تا سرقت انجام دهند.

 

کثافت مالی

«کثافت‌ مالی» از شیوه‌های سارقان است، در این شیوه سارقان با پرتاب تخم‌مرغ، گوجه، گل و لای کثیف یا سایر اجسام نسبت به کثیف کردن لباس مالباخته اقدام می کنند و هنگامی که این فرد در حال تمیز کردن لباس خود است از او سرقت می‌کنند.

 

سارقان در این روش، فرد موردنظر را تعقیب می‌کنند و تصادف صوری به‌وجود می‌آورند تا مالباخته مجبور شود از اتومبیل پیاده شود و آن موقع است که سرقت وارد مرحله زور‌گیری می‌شود؛ بررسی‌ها نشان داده است سارقان کیف‌قاپ، از روش زور‌گیری هم استفاده می‌کنند اما ‌ترجیح می‌دهند بیشتر کیف‌ قاپی انجام دهند.

 

کش روی

«کش‌ روی» یکی دیگر از شیوه‌های مرسوم سرقت است که در این شیوه سارقان درهنگام شمارش پول یا به بهانه انتخاب طلا به گونه‌ای اقدام به کش‌روی یا سرقت می‌کنند که فرد، متوجه کار آنها نمی‌شود.

 

به عنوان مثال در سرقتی که در نهایت سارق به دام پلیس افتاد، سارق این گونه دست به سرقت می زد؛ او ابتدا به یک داروخانه رفت و به بهانه اینکه حال برادرش خوب و از کما خارج شده است به همه کارکنان داروخانه، شیرینی مسموم تعارف کرد.

 

وقتی همگی، بیهوش شدند با سرقت از صندوق داروخانه از آنجا گریخت. وقتی دید این نقشه را خیلی خوب اجرا کرده است، تصمیم گرفت داروخانه دیگری را هم هدف قرار دهد اما با هوشیاری یکی از کارکنان داروخانه دستش رو شد و به دام پلیس افتاد.

 

در سرقت دیگری، مرد جوانی سوار خودرویی می شود و به راننده که مرد میانسالی است، می گوید: شرایط زندگی ام مساعد شده است و خواهان ازدواج با دختری از خانواده ای معقول هستم، راننده نیز خانواده ای را در این زمینه معرفی می کند.

 

مردجوان نیز ضمن تماس با خانواده دختر، قرار روز خواستگاری را می گذارد و با شیرینی آغشته به مواد بیهوش کننده به خواستگاری می رود، وی بعد از بیهوش کردن اعضای خانواده، اقدام به سرقت اموال این خانواده می کند و متواری می شود.

 

وی که توسط پلیس شناسایی و دستگیر شده در بازجویی های خود اعتراف کرده است: در صورتی که یکی از اعضای خانواده تمایلی به خوردن شیرینی نداشت، این مساله را پیش بینی و وانمود می کردم، استاد درست کردن قهوه هستم سپس با تهیه قهوه مواد بیهوش کننده را داخل نوشیدنی می ریختم و از این طریق تمام اعضای خانواده را بیهوش و اقدام به سرقت می کردم.

 

از دیگر شگردهای سرقت در یکی از استان های کشور که جای تعجب دارد این است که یک زوج، سوار خودرویی می شوند، مرد در کنار راننده و زن در عقب خودرو می نشیند.

 

مسافر جلو شروع به صحبت با راننده می کند و می گوید: مرا می شناسی؟ راننده با تعجب می گوید: نه، باید بشناسم.

 

مسافر می گوید: من عزرائیلم. مرد راننده توجهی به این صحبت نمی کند اما در همین حین زن مسافر می گوید: آقای راننده با چه کسی صحبت می کنید؟ راننده می گوید: با این مسافری که در جلو نشسته است.

 

زن می گوید: جلوی خودرو که فردی ننشسته است.

 

مرد راننده نیز با شنیدن این حرف از ترس، خودرو را رها می کند و پا به فرار می گذارد و زن و شوهر خودرو راننده را به سرقت می برند.

 

چه بسیار ترفندهایی که سارقان را برای رسیدن به مقصود خود ، به کار می بندند و از سادگی و عدم هوشیاری مردم سوء استفاده می کنند.

 

برخی از مثال های مطرح شده به دو یا سه سال گذشته بر می گردد و شاید در بین سارقان نیز منسوخ شده باشد اما آشنایی شهروندان نسبت به پدیده های جدید سرقت، سبب حساس سازی آنان می شود تا به راحتی به افراد ناشناس اعتماد نکنند.

 

پلیس به شهروندان چه توصیه هایی دارد؟

پلیس همواره توصیه می کند که نباید به راحتی به افراد ناشناس اعتماد کرد و اموال خود را در اختیارشان گذاشت و از سوی دیگر نباید موادخوراکی و آشامیدنی از ناشناس را پذیرفت و در رفت و آمد در سطح شهر به ویژه اینکه اموال ارزشمندی در دست داشته باشیم یا در بانک رفت و آمد می کنیم، مراقب اطراف خود باشیم تا در دام شیادان گرفتار نشویم.

 

پلیس در عین حال که اعلام می کند سارقان همواره شگردهای خود را در سرقت تغییر می دهند و به یک روش بسنده نمی کنند به هموطنان توصیه هایی می کند که برای پیشگیری از وقوع سرقت اثربخش است.

 

توصیه های پیشگیرانه در مورد جیب بری

- افراد ممکن است به بهانه هایی از جمله پرسیدن نشانی، ساعت یا هر بهانه دیگری به شما نزدیک شوند که دقت و تمرکز شما می تواند مانع از بروز قاپ زنی در این مواقع شود.

 

- اماکن شلوغ همچون مراکز خرید، پارک ها، اتوبوس، مترو و زیارتگاه ها مکان های مناسبی برای جیب برهاست براین اساس دقت نظر و تمرکز بیشتری برای مراقبت از وجوه نقد، موبایل و سایر اموال با ارزش لازم است.

 

- کارت عابر بانک برای انجام خرید مطمئن تر از پول نقد نیست، سارقین در خودروهای مسافر بر به بهانه بسته نشدن در یا پیش کشیدن یک بحث خاص، تمرکز شما را از بین می برند و ممکن است جیب شما را بزنند.

 

- رعایت نکات ایمنی، زمانی که پول نقد زیادی را از بانک برداشت می کنید ضرورت بیشتری دارد. مواظب باشید تا در شلوغی ناشی از دعواها و درگیری ها طعمه جیب بر ها نشوید.

 

توصیه های پیشگیرانه قاپ زنی

- جان خود را برای حفظ مالتان به خطر نیاندازید.

 

- اسناد مهم را با خود حمل نکنید.

 

- از حمل مدارک مهمی که سارق بتواند با استفاده از آن به شما صدمه بزند و یا اقدام به اخاذی کند از جمله عکس های خانوادگی، اسناد و نامه های شخصی را هرگز با خود به هر شکل ممکن، از لپ تاپ گرفته تا تلفن همراه بپرهیزید.

 

- به همراه داشتن جواهرات گرانقیمت و پول بیش از نیاز روزانه می تواند محرک خوبی برای سارقان باشد.

 

- رعایت نکان ایمنی در مواقعی که پول نقد و اسناد و مدارک با ارزش را حمل می کنید، اهمیتی مضاعف دارد.

 

- از تلفن عمومی خود در معابر عمومی مراقبت کنید.

 

- دقت و احتیاط هنگام عملیات مهم پولی، بانکی یا هر نوع چرخه مالی دیگر ضروری است.

 

-از کیف پول یا اشیاء قیمتی خود در داخل خودرو به خوبی محافظت کنید.

 

- از کیف دستی در مواقعی که در خیابان و پیاده رو ، راه می روید به خوبی مراقبت کنید.

 

- رعایت نکات ایمنی در هنگام بازدید خودرو یا پنچرگیری به خصوص اگر پول نقد زیادی در خودرویتان موجود است ، اهمیت زیادی دارد.

 

- قرار دادن زیورالات و اشیاء گرانبهاء می تواند سارقین را تحریک کند.

 

توصیه های پیشگیرانه سرقت به عنف

-همان طور که در بالا بدان اشاره شد به همراه داشتن جواهرات گرانقیمت و پول بیش از نیاز روزانه می تواند محرک خوبی برای سارقان باشد.

 

- وقتی اموال با ارزش چندانی به همراه نداشته باشید در مواجهه با سارقین می توانید روی حفظ جان خود تمرکز بیشتری داشته باشید.

 

- در معابر عمومی وخیابان از کودکان خود به خوبی مراقبت کنید.

 

- در مسافرت ها ، سعی کنید در مکان هایی استراحت کنید که امنیت کافی داشته باشند. پلیس راه و پاسگاه های عمومی از جمله مکان های امنی هستند که می توانید توقف کنید؛ اما با این اوصاف از بستن در و پنجره خودرو غفلت نکنید.

 

 -از آنجا که مامورین بر اساس قانون ، حق ورود به حریم خصوصی و منزل شما را ندارند ، شما می توانید با خواستن کارت شناسایی و حکم قضایی نسبت به احراز هویت آنها اطمینان حاصل کنید و در غیر این صورت اجازه ورود آنها به خانه و خودروی خود را ندهید.

 

-نوع در خواست کسی که به عنوان مامور قانون با شما برخورد می کند بر اساس قانون، روالی مشخص دارد.اولین چیزی که مامور در مورد شما باید بررسی کند، احراز هویت شماست و باید اول، مدارک شناسایی شما نه کیف پو یا کلید خودرو شما را چک کند.

 

- مامور باید برای انتقال شما به کلانتری منتظر خودرو پلیس بماند ، پس اگر مامور نما از شما خواست که پیاده با او همراه شوید، مودبانه از او بخواهید تا منتظر خودرو شود.اگر او این مساله رانپذیرفت ، مامور نماست.

 

-در نحوه بازرسی سارقین در لباس نیروی انتظامی ، نشانه هایی وجود دارد که باید آنها را هوشمندانه بررسی کنید . مثلا وقتی افرادی با خودرو شخصی و حتی علائم و نشانه هایی از خودرو نیروی انتظامی جلوی شما را می گیرند، اگر راننده، خودرو را روشن نگاه داشت، فردی در صندلی عقب صورت خود را مخفی کرد و کسی که به عنوان ارشد، شما را فراخواند از خودرو پیاده نشد ، شجاعانه مقاومت کنید و تسلیم نشوید.

 

- آشفته کردن مردم با زدن اتهامات مختلف یکی از روش های شایع مامور نماهاست.در چنین شرایطی اگر فریب آنها را بخورید و شما را سوار کنند، حتما در زمان و مکان مناسب دست به سرقت خواهند زد و یا با ترساندن شما کیف پول و کلید خودرو شما را خواهند گرفت. اگر به خود مطمئن هستید تسلیم آنها نشوید.

 

- سارقین مامور نما در باند های زاغ زنی نیز فعالیت دارند، بدین گونه که وقتی شما از بانک مقدار زیادی پول برداشت می کنید، یکی از این افراد با وارد کردن اتهام به شما ، سعی در سرقت از شما رادارد که باید هوشیارانه در برابر آنها مقاومت کنید.

 

-افرادی که با خود ارز، حمل می کنند همواره از طعمه های محبوب سارقین به شمار می آیند.

 

-اگر در راه فرودگاه یا در بازگشت از فرودگاه ، خودرویی به جز خودروهای رسمی نیروی انتظامی به شما فرمان ایست داد به هیچ عنوان نایستید و فورا با پلیس١١٠ تماس بگیرید.

 

-ماموران نیروی انتظامی موظفند در جرائم رانندگی سبک ، فرد صاحب خودرو را به همراه یک مامور به پارکینگ انتقال دهند. اگر فرد مدعی، جز این را انجام داد؛ در پلیس بودن او شک کنید.

 

 

-در مواقعی که به پلیس بودن فردی که خودرو شما را متوقف کرده است و می خواهد داخل خودرو بنشیند، شک دارید بهترین عملکرد، تقاضای حاضر شدن گشت کلانتری در محل، است.

 

-یکی دیگر از راه های شناخت سارقین مامور نما، تناقض است، مثلا مامورینی که با لباس فرم مشغول به گشت زنی هستند، هرگز نمی توانند از خودرو های شخصی استفاده کنند که در صورت وجود این تناقضات باید در مامور بودن افراد شک کنید.

 

- به جزء مامورین پلیس بزرگراه که تنها به تخلفات رانندگی می پردازند، همه مامورین نیروی انتظامی موظفند در هنگام گشت زنی از لباس فرم استفاده کنند.

 

-وارد کردن هر نوع اتهام دیگری از این مامورین باید شما را مشکوک کند.

 

-در برابر شگردهایی که سارقین ملبس به لباس پلیس برای ترساندن شما به کارمی گیرند، مرعوب نشوید.

 

-داشتن آگاهی و دانش نسبت به روند بازرسی مامورین انتظامی از مکان هایی همچون منزل و فروشگاه، موثرترین راه برای مصونیت در برابر سارقین مامور نماست.

 

تا اینجا به برخی شگردهای سارقان و توصیه های پلیس اشاره شد اما باید دید مسئولان انتظامی چه نقطه نظراتی در خصوص این معضل اجتماعی دارند و چه تدابیری در این زمینه وجود دارد یا باید اتخاذ شود ؟ آیا فقط در رفع معضل سرقت، پلیس پاسخگوست یا دستگاه های دیگر هم در این خصوص نقش دارند؟

 

برخورد قهری صرف جواب نمی دهد 

محرم تقی زاده، معاون اجتماعی پلیس آگاهی نیروی انتظامی نیز در این زمینه با طرح این پرسش که چه عواملی سبب وقوع سرقت می شود و مردم به چه میزان در پیشگیری از جرم نقش دارند؟ گفت: سرقت از دغدغه های مردم و مسئولان است، اما باید دید دستگاه های دیگر در این زمینه چقدر نقش دارند. آیا در این زمینه آسیب شناسی شده است؟

 

وی با بیان اینکه قانونگذار در تدوین قانون نقش دارد، افزود: در زمینه پیشگیری از سرقت چه اقداماتی انجام داده ایم در حالی که خانه ها تبدیل به بانک و اشیای نفیس مردم شده است، چه مقدماتی را برای کاهش وقوع سرقت فراهم کرده ایم؟

 

تقی زاده ادامه داد: کشور فرانسه مردم را مکلف کرده است تا در امنیت نقش داشته باشند به همین دلیل هر گونه جرمی که در محل زندگی آنان رخ دهد باید مقام قضائی را در جریان بگذارند که اگر غیر از این باشد جرم علیه عدالت قضائی اتفاق افتاده است بر این اساس زمانی که هم افزایی اتفاق نیفتد ، برخورد قهری صرف جواب نمی دهد.

 

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا اضافه کرد: سارق مجازات می شود و به زندان می رود اما آیا قوانین تاثیری در مجرمان گذاشته است؟ این در حالی است که تمام دستگاه ها، رسانه و صدا و سیما باید دست به دست هم بدهند و فرهنگ سازی کنند تا سرقت انجام نشود و این هدف زمانی محقق می شود که پیشگیری های محیطی را بررسی کنیم.

 

تقی زاده گفت: در معماری شهرها که ساختمان ها در وقوع و پیشگیری از جرم نقش دارند، در کوچه های باریک که سرقت انجام می شود و یک خودرو نمی تواند از این کوچه ها تردد کند تا پلیس حضور یابد، چه اقداماتی انجام شده است؟ باید تمام این مسائل آسیب شناسی شود.

 

بیکاری در وقوع سرقت نقش دارد

معاون اجتماعی پلیس آگاهی اضافه کرد: موضوع مشکلاتی اقتصادی از جمله بیکاری در وقوع سرقت نقش دارد، این در حالی است که در استان هایی که بیشترین کارخانجات را دارند جرم سرقت بسیار پایین است چون جوانان در روز روشن در خیابان ها دیده نمی شوند و سرکارشان هستند.

 

تقی زاده افزود: دولت و مسئولان باید در این زمینه ورود یابند و مشکل اساسی را رفع کنیم چرا که تنها با برخورد پلیس مشکل حل نمی شود هر چند برخورد، جزو وظائف ذاتی پلیس است اما باید از روانشناسان و حقوقدانان نیز در این زمینه استفاده کنیم و این موضوع را آسیب شناسی کنیم که چه میزان قوانین ما تاثیرگذار هستند آیا مجرم بعد از گذران محکومیت خود و با ورود به جامعه به حال خود رها می شود یا نهادهایی پیگیر کار آن ها هستند چرا که هدف از مجازات اصلاح مجرم است.

 

سرقت، زاییده کارکردهای ناقص سازمان های دیگر است

سرهنگ رضا موذن، معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی پیش از این با بیان اینکه نگاه پلیسی و شهروندی به مقوله سرقت داریم، گفت: سرقت زاییده کارکردهای ناقص سازمان های دیگر است که سرریز آن را در پلیس نشان داده می شود.

 

وی با بیان اینکه مقوله های فرهنگی و اقتصادی در سرقت تاثیرگذار است، گفت: پلیس، نفر آخر در این داستان است و زمانی باید وارد صحنه شود که اتفاق رخ داده است در حالی که مابقی سازمان ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کنترل جرم مسئولیت دارند.

 

موذن تاکید کرد: باید به سمتی برویم که این مهندسی را معکوس کنیم، شرایط اقتصادی را ببینیم، راهکارهایی نیز در این زمینه تعریف کنیم، آموزش لازم را ارایه دهیم و غنای فرهنگی برای مردم ایجاد کنیم چرا که برخی از ناهنجاری های روانی و روانشناختی در خانواده هاست که در فرهنگ ایرانی چندان به آن توجه نمی شود.

 

موذن در مورد میزان سرقت و کشفیات در این زمینه در طرح نورزوی، گفت: حدود 90 درصد مجموع سرقت ها به طور میانگین در طرح نوروزی (25 اسفند 95 تا 14 فروردین 96) کشف شده و میزان کشفیات سرقت در این طرح، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش محسوسی داشته است.

 

وی با اشاره به برنامه‌های متعدد پلیس آگاهی در خصوص مبارزه با سرقت در طرح نوروزی امسال، افزود: از 26 اسفند 95 تا پایان 13 فروردین، سرقت هایی همچون مغازه، 19 درصد، محموله، 20 درصد، موتورسیکلت، 10 درصد، خودرو و جیب بری، هفت درصد، وسایل داخل خودرو، 2 درصد و منزل، هفت دهم درصد کاهش داشت.

 

وی ادامه داد: طی این مدت مجموع سرقت ها در کشور بیش از یک درصد کاهش داشته است.

این مقام انتظامی افزود: با وجود کاهش سرقت در اکثر استان‌ها، کشف جرایم سرقت بیش از چهار درصد و کشف به وقوع ، سه درصد ارتقاء و بهبود یافته است.

 

به گفته موذن، بهترین عملکرد کشف جرایم سرقت، مربوط به سرقت خودروست که 95 درصد این سرقت‌ها به کشف، منجر شده است.

 

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با اشاره به برنامه های دقیق و هدفمند این پلیس در راستای کاهش سرقت در سال جاری، گفت: به کارگیری نگهبانان محله و نیز افزایش گشت های خودرو، موتورسیکلت و نیز خودروهای پلاک خوان در سطح کشور از برنامه های مهم این پلیس به شمار می آید.

 

لزوم توجه به محلات بی دفاع

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی با اشاره به لزوم توجه به محلات بی دفاع، گفت: در این محلات، پلیس به دلیل فضای فیزیکی شهری نمی تواند حضور یابد که لازم است در این زمینه راهکاری اندیشیده شود.

 

موذن افزود: از سوی دیگر فضاسازی آب و مسیرهای لوله کشی برای تردد خودروها باید در این محلات اصلاح شود البته این به آن معنا نیست که محلات بی دفاع از دید پلیس خارج است بلکه مساله این است که بستر وقوع جرم نسبت به سایرمحلات در آن ها بیشتر فراهم است و شاهد تکرار جرم در این محلات هستیم از سوی دیگر نمی توان برای هر خانه یک نگهبان قرار دهیم.

 

سن ارتکاب جرم به 16 سال رسیده است

به گفته معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، سن تخلف و ارتکاب جرم حتی در زمینه جرائم خشن به 16 یا 17 سال رسیده است.

 

وی با اشاره به اقدام پلیس در زمینه راه اندازی قرارگاه سرقت در سال 93، گفت: این قرارگاه توفیقات خوبی داشته است و پلیس به صورت مستقیم و غیرمستقیم که دخیل در موضوع سرقت هستند در این قرارگاه حضور دارند، البته ممکن است از تجربه سایر صاحب نظران، خودروسازان، کارشناسان حقوقی و سازمان های دیگر از جمله اداره برق به منظور جلوگیری از سرقت کابل برق در این قرارگاه استفاده شود.

 

موذن افزود: در این قرارگاه برخی از سرقت ها مثل سرقت کابل های برق به دلیل آثار بد روانی در جامعه در اولویت قرار می گیرد ، البته این اولویت بندی به معنای نادیده گرفتن سایر سرقت ها نیست.