باز شدن پای معاون ارشد کاخ سفید در پرونده تحقیقات درباره روسیه


اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل,تراامپ

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، پای یکی از مقامات کنونی ارشد کاخ سفید به تحقیقات اف‌بی‌آی درخصوص روابط کمپین انتخاباتی رئیس‌جمهور این کشور با روسیه باز شده است. 

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع ناشناس آگاه در زمینه این تحقیقات نوشت: یکی از مقامات کنونی ارشد کاخ سفید به عنوان "فرد مطلع" در این تحقیقات شناسایی شده است.

 

این افشاگری پافشاری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را درخصوص اینکه کمپینش هیچ ارتباطی با کرملین نداشته تضعیف می‌کند.

 

دولت روسیه از سوی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به نفع ترامپ متهم شده است.

 

جارد کوشنر، داماد ترامپ یکی از افرادی است که با دولت روسیه ارتباط دارد و در حال حاضر مورد تحقیق قرار گرفته است.

 

ترامپ روز پنجشنبه خودش را یکی از قربانیان "جستجو و شکار جادوگران" در تاریخ سیاست آمریکا دانست و هرگونه اتهام مبنی بر تبانی را رد کرد.

 

شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید گفت: همانطور که ترامپ پیشتر اعلام کرده بود، از طریق یک تحقیقات جامع مطمئن خواهیم شد که هیچ تبانی میان کمپین انتخاباتی رئیس‌جمهور و یک کشور خارجی وجود نداشته است.

 

پس از آنکه گزارشاتی منتشر شد مبنی بر اینکه ترامپ جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌آی را اخراج کرده تا از فشارها به خاطر تحقیقات در رابطه با مداخله روسیه در انتخابات خلاص شود، کاخ سفید بیش از پیش گرفتار تنش و بحران شد.

 

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده که ترامپ در دیدار اخیرش با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرده بود که کومی یک دیوانه است.

 

در جریان این دیدار ترامپ گفته بود: به خاطر روسیه با فشارهای زیادی مواجه شده‌ام و به همین خاطر کومی را اخراج کردم.

 

این افشاگری همچنین ضربه‌ای به پافشاری کاخ سفید وارد می‌کند که هرگونه ارتباط میان اخراج کومی با تحقیقات کنونی‌اش در رابطه با روسیه را رد کرده است.

 

اسپایسر در توضیح جدیدی برای اخراج کومی گفت: ترامپ در تلاش است تا روابط با روسیه را بهبود بخشد و کومی مانعی در این راه بود. جیمز کومی با خودنمایی و سیاسی کردن تحقیقات درخصوص اقدامات روسیه فشار غیرضروری را بر توانایی ما برای مشارکت و مذاکره با روسیه وارد کرد.