گاف بزرگ اسکار، آکادمی را دست به‌کار کرد


اخبار فرهنگی ,خبرهای  فرهنگی ,اسکار

آکادمی علوم و هنرهای سینما برای جلوگیری از تکرار گاف بزرگ اسکار هشتادونهم در اعلام برنده جایزه بهترین فیلم، فرایند اعلام برندگان را بهسازی کرده است.

 به گزارش خبرآنلاین، شورای حکام آکادمی علوم و هنرهای سینما در جلسه‌ای که سه‌شنبه هشتم فروردین برگزار شد، تصمیم گرفتند تا به همکاری با کمپانی «پرایس‌واتر‌هاوس‌کوپرز» ادامه دهند. این کمپانی مسئول خطای بزرگی بود که هنگام معرفی برنده جایزه بهترین فیلم اسکار هشتادونهم روی داد.

 

در مراسم اسکار سال ۲۰۱۷ هنگام معرفی برنده جایزه بهترین فیلم، وارن بیتی و فی داناوی با در دست داشتن پاکت نادرست به اشتباه «لالا لند» را به عنوان برنده اعلام کردند در حالی که «مهتاب»‌ برنده واقعی جایزه بود.

 

 حال آکادمی و «پرایس‌واترهاوس‌کوپرز» مجموعه‌ پروتکل‌هایی را طرح‌ریزی کرده‌اند که با استفاده از آن دیگر خطایی مشابه در آینده روی نخواهد داد.

 

تا پیش از این دو کارمند شرکت مذکور به تنهایی مسئولیت شمارش آرا، مشخص کردن برندگان و انتقال پاکت‌های حاوی نام برندگان را بر عهده داشتند. از سال آینده فرد سومی هم به ماجرا وارد می‌شود که از نام برندگان جوایز باخبر است و در اتاق کنترل روی کارها نظارت می‌کند. آکادمی علاوه بر این برای تمایز پاکت حاوی نام برندگان رشته‌های مختلف نیز تمهیداتی اندیشیده است.

 

برایان کولینان و مارتا رویز دو کارمندی هستند که در مراسم اسکار هشتادونهم مسئولیت شمردن آرا، و نگهداری پاکت‌های حاوی نام برندگان را برعهده داشتند. آکادمی علوم و هنرهای سینما پیش از این اعلام کرده است که این دو نفر دیگر به مراسم اسکار باز نمی‌گردند.

 

در تصاویری که پس از مراسم اسکار منتشر شد، برایان کولینان پیش از گاف بزرگ اسکار در حال توییت کردن با تلفن همراهش دیده می‌شود. حواس پرتی کولینان دلیل اصلی اشتباه در ارائه پاکت به وارن بیتی بود. به همین دلیل از سال آینده استفاده از هر گونه وسیله الکترونیکی در پشت‌صحنه مراسم ممنوع است.