محاکمه سارقی که هم سلولی‌اش را کشت


مرد زندانی که به جرم سرقت، دوران محکومیتش را می‌گذراند درجریان درگیری با همسلولی‌اش او را با ضربه یک میله آهنی کشت. با گذشت پنج سال از جنایت، سعید -35 ساله- دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری تهران با حضورقاضی زالی -رئیس دادگاه- و قاضی اسلامی-مستشار- محاکمه شد.

  ایران نوشت:در ابتدای جلسه دادگاه، نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست پرداخت و برای متهم اشد مجازات قانونی را خواست. سپس اولیای دم با بیان شکایت‌شان برای متهم درخواست قصاص کردند. در ادامه نیز عامل قتل به دفاع از خود پرداخت و به قضات دادگاه گفت: «من قصد کشتن همسلولی‌ام را نداشتم. اما او با ناسزاگویی مرا عصبانی کرد و وقتی دست به یقه شدیم نفهمیدم چه شد که با میله آهنی، ضربه‌ای به سرش زدم که او جان سپرد. اما حالا بشدت پشیمان هستم ودرخواست بخشش دارم.»

 

براساس محتویات پرونده، این جنایت، اسفند سال 90 در جریان درگیری دو زندانی در یکی از ندامتگاه‌های استان تهران اتفاق افتاد. بازپرس کشیک قتل نیز با حضور در زندان با جسد غرق در خون مرد جوانی به نام «جواد» روبه‌رو شد.

 

در نخستین مرحله تحقیق، دوربین‌های داخل زندان و سلول این دو زندانی تحت بازبینی قرار گرفت و کارآگاهان صحنه قتل را مشاهده کردند. مأموران زندان نیز گفتند درگیری دو زندانی چنان تند و سریع اتفاق افتاد که نتوانستند مانع نزاع و قتل شوند.

 

در پایان جلسه محاکمه، قضات وارد شور شدند تاحکم مجازات متهم را صادر کنند.