یک کلاه الکتریکی عمر بیماران سرطانی را بیشتر می کند


اخبارپزشکی ,خبرهای پزشکی , کلاه الکتریکی

کلاه الکتریکی که عمر بیماران مبتلا به سرطان مغز را افزایش می دهد تازه ترین نوآوری پزشکی در زمینه مقابله با سرطان محسوب می شود.

 به گزارش  مهر، این فناوری نوین تومورهای سرطانی را که در بخشهای مختلفی از مغز لانه کرده اند هدف قرار می دهد. طی این فرآیند میدان الکتریکی ضعیفی ایجاد شده که در نهایت به بیماران کمک می کند تا مؤثرتر از قبل با سرطان مغزشان مقابله کنند.

 

تحقیقات نشان می دهد وقتی این فناوری با انواع به خصوصی از داروهای شیمی درمانی ترکیب می شود، نرخ ادامه حیات در میان بیماران مبتلا به سرطان مغز افزایش چشمگیری پیدا می کند. این نتایج در پی بررسیهای کلینیکی به دست آمده که جزئیات آن در انجمن تحقیقات سرطان آمریکا در روزهای اخیر ارایه شده است.

 

این وسیله جدید پزشکی Optune نام دارد که بر اساس یک فرآیند از پیش برنامه ریزی شده میدانهای الکتریکی مداومی را به مغز ارسال می کند.

 

محققان بر این باورند که این روش جدید اثرات ضدسرطانی چشمگیری خواهد داشت زیرا از تقسیم سلولهای سرطانی جلوگیری می کند.

 

در جریان بررسیهای کلینیکی محققان از این کلاه برای کمک به مبتلایان به سرطان بدخیم گولیوبلاستوما استفاده کرده و شاهد نتایج امیدوارکننده ای نیز بودند.

 

این بررسیها نشان داد آن دسته از مبتلایانی که از این کلاه استفاده کرده اند تا ۲۱ ماه زنده مانده اند اما بیمارانی که از این کلاه استفاده نکرده بودند تا ۱۶ ماه به حیات خود ادامه دادند.