معمای کی روش، مماشات فدراسیون فوتبال


اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی,کی روش

درحالی که لیگ برتر فوتبال ایران هفته های پایانی و حساس خود را پشت سر می گذارد و تیم ملی فوتبال ایران دیدار سرنوشت ساز خود برابر ازبکستان در 23 خرداد ماه را پیش روی دارد، همچنان هیچ خبری از حضور کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در کشور نیست.

 به گزارش ایرنا، حدود چهار هفته قبل «در پی درج اخباری از سوی برخی از رسانه ها درخصوص عدم حضور کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال در ایران، فدراسیون فوتبال در خبری رسمی با رد ادعاهای مطرح درمورد کی روش اعلام کرد که سرمربی تیم ملی حتما تا روز دوشنبه هفته جاری در تهران خواهد بود و فعالیت های مربوط به تیم ملی فوتبال را پیگیری می کند.»

 

این مطلب بخشی از بیانیه ای است که فدراسیون فوتبال روز شنبه 19 فروردین ماه در واکنش به برخی از اخبار منتشر شده درباره حضور نداشتن سرمربی تیم ملی در کشور منتشر کرد.

 

از دوشنبه 19 فروردین ماه تاکنون سه هفته می گذرد اما برغم اعلام صریح فدراسیون فوتبال از حضور کی روش در ایران خبری نیست که نیست!

 

این درحالی است که لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور با وجودی که قهرمانی پرسپولیس سه هفته مانده به پایان لیگ مشخص شده،روزهای حساسی را سپری می کند؛ استقلال و تراکتورسازی رقابت نفس گیر و پایاپایی برای کسب عنوان نائب قهرمانی با یکدیگر دارند و در انتهای جدول نیز تیم های سایپا، سیاه جامگان و صبا برای بقا می جنگند.

 

از سوی دیگر دیدار روز 23 خرداد تیم ملی فوتبال در ورزشگاه آزادی برابر ازبکستان از این جهت حساس و سرنوشت ساز است که ملی پوشان فوتبال ایران درصورت پیروزی در این دیدار، راهیابی به جام جهانی 2018 روسیه را مسجل می کنند و درحالی که سرمربی تیم ملی این روزها می بایست رقابت های لیگ برتر فوتبال در کشور را با دقت زیر نظر داشته و تیم ملی را مهیای دیدار با ازبکستان کند، تنها خبری که در روزهای اخیر درباره پیگیری فوتبال ایران از کی روش در رسانه ها منتشر شد، پیام تبریک او به سرخپوشان برای قهرمانی در لیگ برتر بوده است.

 

در همین راستا همچنان طی روزهای گذشته برخی از رسانه ها از قطع همکاری مارکار آقاجانیان یکی دیگر از دستیاران مربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران نیز اخباری منتشر کرده اند که در صورت صحت باید گفت، گویا حاشیه آفرینی های کی روش پایان پذیر نیست.

 

هرچند محمدرضا ساکت رئیس سازمان تیم های ملی هفته گذشته در گفت و گویی مدعی شد که کی روش در تهران حضور دارد، اما سوال اینجاست که اگر کی روش در ایران حضور دارد، پس کجاست؟ چرا خبری از مرد حاشیه ساز و در عین حال موفق از نظر فنی فوتبال ملی ایران نیست؟

 

در بخش دیگری از بیانیه فدراسیون فوتبال درباره حضور کی روش آمده است:« سفرهای سرمربی تیم ملی با هماهنگی فدراسیون فوتبال صورت می گیرد و تمامی برنامه ها با همکاری و تعامل در حال اجرا است. فدراسیون فوتبال از رسانه ها می خواهد که قبل از انتشار اخبار خود، جهت تکمیل اطلاعات خبر مربوطه، اطلاعات لازم را کسب و سپس نسبت به درج آن اقدام کنند.»

 

البته نمی توان منکر موفقیت و نتیجه گیری تیم ملی در سال های اخیر شد اما سوال اینجاست که چرا با وجود سرگروهی تیم ملی در گروه اول انتخابی جام جهانی در آسیا، سرمربی تیم ملی شخصا در ایران حضوری ندارد؟

 

مسئولین فدراسیون فوتبال می گویند که با وجود حضور نداشتن کی روش در ایران، دستیاران و مربیان تیم ملی با دقت و ریزبینی تمامی دیدارهای لیگ برتر را زیر نظر دارند و گزارش های خود را برای مرد پرتغالی ارسال می کنند. با این حال از فدراسیون فوتبال این انتظار وجود دارد که به صورت شفاف درمورد دلیل حضور نداشتن سرمربی پرتغالی تیم ملی در کشور اطلاع رسانی کنند.