پیروزی استقلال مقابل صبا/ منصوریان دومی را از قلعه‌نویی پس گرفت


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال؛

پیروزی استقلال مقابل صبا/ منصوریان دومی را از قلعه‌نویی پس گرفت

تیم فوتبال استقلال در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال برابر تیم صبای قم به پیروزی رسید تا در روز قهرمانی پرسپولیس رده دوم جدول را از تراکتورسازی پس بگیرد.

به گزارش مهر، در آخرین دیدار از هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۹ امروز شنبه تیم استقلال تهران در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم صبای قم رفت که این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود استقلال تمام شد.

 

امید ابراهیمی در دقایق ۱۹ (از روی نقطه پنالتی) و ۸۸  برای استقلال گلزنی کرد. کیوان امرایی هم در دقیقه ۲۸ گل صبا را به ثمر رساند.

 

علیرضا منصوریان سرمربی استقلال برای این بازی تغییرات زیادی را در ترکیب تیمش ایجاد کرده بود. سیدمهدی رحمتی، خسرو حیدری، هرایر مگویان (۸۰ - یعقوب کریمی)، پادوانی، رابسون جانواریو، امید ابراهیمی، امید نورافکن (۵۹ - مجتبی حقدوست)، فرشید اسماعیلی، جابر انصاری، کاوه رضایی و بهنام برزای (۷۴ -علی قربانی) ۱۱ بازیکن اصلی استقلال در این بازی بودند تا این تیم نسبت به آخرین مسابقه خود ۶ تغییر را تجربه کند.

 

استقلال با استفاده از امتیاز میزبانی کارش را هجومی آغاز کرد و توانست در ۲۰ دقیقه ابتدای به گل برسد.حنیف عمران زاده مدافع تیم صبا در دقیقه ۱۸ به خاطر خطای هند عجیب در محوطه جریمه یک پنالتی به استقلال هدیه داد و امید ابراهیمی در دقیقه ۱۹ این پنالتی را برای آبی پوشان تبدیل به گل کرد.

 

در ادامه بازیکنان تیم صبا حملاتی برای جبران نتیجه ترتیب دادند که این حملات در دقیقه ۲۸ به ثمر رسید. کیوان امرایی روی اشتباه امید نورافکن و رابسون جانورایو توپ را از بازیکنان استقلال گرفت و وارد دروازه آبی پوشان کرد.

 

استقلال در دقیقه ۳۸ دو موقعیت خوب گلزنی پی درپی به دست آورد ولی این فرصتها توسط حنیف عمران زاده و محسن فروزان بازیکنان صبا دفع شد. همچنین بازیکنان صبا در دقایق پایانی نیمه نخست می توانستند توسط جهانبخش یک گل دیگر بزنند که این فرصت هم از دست رفت تا نیمه اول با همان تساوی یک به یک تمام شود.

 

در نیمه دوم این بازیکنان صبا بودند که حملات بیشتری برای به ثمر رساندن گل دوم ترتیب دادند و برای دقایقی استقلال را تحت تاثیر قرار دادند. با این حال اتفاق ویژه این نیمه در دقیقه ۶۲ رخ داد و حنیف عمران زاده با مرتکب شدن خطا روی کاوه رضایی با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد. به این ترتیب تیم صمد مرفاوی دقایق باقیمانده را ۱۰ نفره بازی کرد.

 

همین موضوع باعث شد تا استقلال جریان بازی را در دست بگیرد و فشار حملاتش را روی دروازه حریف بیشتر کند. منصوریان که با قهرمانی پرسپولیس به دنبال کسب جایگاه دوم جدول است از دقیقه ۶۰ دست به تعویض زد و با حضور حقدوست؛ قربانی و کریمی به زمین قصد داشت نتیجه را به نفع استقلال برگرداند.

 

تلاش بازیکنان استقلال سرانجام در دقیقه ۸۸ جواب داد و شوت سنگین امید ابراهیمی بعد از برخورد با مدافع صبا وارد دروازه این تیم شد تا آبی پوشان به پیروزی برسند و بازی با نتیجه ۲ بر یک به اتمام برسد.

 

با این برد استقلال ۵۱ امتیازی شد و رده دوم جدول را از تراکتورسازی پس گرفت. در حالی که پرسپولیس امروز به عنوان قهرمانی لیگ رسید؛ رقابت برای کسب عنوان نایب قهرمانی بین تراکتورسازی و استقلال تا پایان لیگ ادامه خواهد داشت.