آلمان از نرم افزار تشخیص چهره برای شناسایی تروریست ها استفاده می کند


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,آلمان

شبکه خبری فرانس24 گزارش داد که آلمان اقدام به استفاده آزمایشی از نرم افزار تشخیص چهره در یک ایستگاه قطار در برلین برای شناسایی سریعتر مظنونان به ترور می کند.

 به گزارش  ایرنا به نقل از شبکه خبری فرانس24، «توماس دو مزیر» وزیر کشور آلمان گفت: در صورت موفق بودن این آزمایش، این نرم افزار در دیگر ایستگاه ها نیز به کار گرفته می شود.

 

وی افزود: ما اکنون از نظارت ویدیویی در ایستگاه های قطار استفاده می کنیم اما هنوز قادر نیستیم که تصویر یک تروریست را به نرم افزار دهیم تا در صورت دیده شدن در یک ایستگاه به ما هشدار دهد.

 

دو مزیر گفت: اگر این نرم افزار درست کار کند در موارد جرم های جدی در مکان هایی که مجهز به دوربین های نظارتی است استفاده خواهد شد.

 

به گزارش فرانس24، تا زمانی که کاربرد این سامانه جدید محدود به مظنونان نشود، بعید است بتواند از موانع قانونی عبور کند. چراکه این سامانه نباید آزادی های مدنی افرادی را که تحت تعقیب نیستند مخدوش کند.

 

براساس این گزارش، طی سال گذشته آلمان چندین بار شاهد حوادث تروریستی بوده است. در یکی از این حوادث، یک فرد تونسی در شهر برلین با کامیون وارد جمعیتی شد که مشغول برگزاری مراسم کریسمس بودند. این حادثه به کشته شدن 12 نفر انجامید.

 

این فرد موفق شد که توسط اتوبوس و سپس قطار فرار کند. وی پس از عبور از مرز چندین کشور اروپایی، در شهر میلان ایتالیا از سوی پلیس هدف قرار گرفت.