معمای آتش‌سوزی مرگبار در ساختمان مجیدیه


اخبار حوادث ,خبرهای  حوادث , حوادث  روز

تنها مظنون آتش‌سوزی مرگبار ساختمان شش طبقه در خیابان مجیدیه، بزودی آزاد خواهد شد؛ اما جست‌وجو‌های پلیسی همچنان برای رازگشایی از معمای این آتش‌سوزی مرگبار ادامه دارد.

 به گزارش جام‌جم، این آتش‌سوزی شامگاه 3 بهمن 93 در ساختمانی شش طبقه‌ در خیابان ابوالحسنی محله مجیدیه تهران رخ داد و به کشته شدن مادربزرگ و نوه‌اش و دو مرد جوان منجر شد. در شاخه‌ای از تحقیقات مشخص شد، سرایداری که توسط مالک ساختمان اخراج شده بود، در حال پرسه زدن در اطراف ساختمان بوده و از او شنیده‌اند که تصمیم دارد از مالک انتقام بگیرد؛ بنابراین وی به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که پس از 112 روز فرار در تهران دستگیر شد.

 

او درتحقیقات اولیه اتهام آتش‌سوزی عمدی را نپذیرفت و مدعی شد دراین آتش‌سوزی مرگبار نقش نداشته است. همزمان با تشکیل پرونده قضایی در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران، با دستور بازپرس محسن مدیروستا تحقیقات از وی ادامه پیدا کرد، اما متهم همچنان مدعی بی‌گناهی خود بود.

 

متهم دیروز و با گذشت نزدیک به دو سال از این آتش‌سوزی مرگبار از زندان رجایی‌شهر کرج به شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد. او این بار هم در جریان تحقیقات گفت: من مدتی نگهبان آن ساختمان بودم. اما مالک آنجا حق و حقوقم را نداد و مدام از پرداخت پول طفره می‌رفت. چند بار برای گرفتن پولم نزد او رفتم که مدام با من درگیر بود و عنوان می‌کرد یک روز دیگر نزدش بروم. آن شب من دوباره برای گرفتن حق و حقوقم به ساختمان رفتم، اما مالک ساختمان دوباره با من دعوا کرد و حاضر نشد حق و حقوقم را بدهد، بنابراین تهدیدش کردم که ساختمان را به آتش می‌کشم. بعد هم مرا چند نفری کتک زدند و از آنجا بیرون انداختند. من هم به شهرستان رفتم. زمانی که مرا بازداشت کردند تازه متوجه شدم این ساختمان آتش گرفته و چند نفری در آنجا سوخته و جان خود را از دست داده‌اند.

 

با توجه به شواهد و قرائن موجود در پرونده، برای تنها مظنون این پرونده قرار کفالت صادر شد تا او با معرفی کفیل آزاد شود. پلیس همچنان در جست‌وجوی عامل اصلی این آتش‌سوزی است.