وکیل جوان به دست دوست قدیمی اش کشته شد/ مقتول،وکالت قاتل را در پرونده طلاق همسرش برعهده داشت


دو روز بعد از اعلام خبر ناپدید شدن یک وکیل دادگستری در کرج، عامل جنایت خبرقتل احمد را به خانواده‌اش داد.

 ایران نوشت:خانواده مقتول سه روز پیش در پی گمشدن رضا، از پلیس برای یافتن او درخواست کمک کردند تا اینکه با گذشت دو روز از ناپدید شدن وی، ناگهان مردی درتماس با خانواده‌اش، خبرقتل وکیل جوان را اعلام کرد.

 

خانواده رضا نیز بلافاصله پلیس را در جریان قرارداده و با شروع تحقیقات پلیسی، دستورشناسایی ودستگیری قاتل صادر شد. این مرد پس ازدستگیری وبازجویی‌های جنایی، محل دفن جسد و چگونگی قتل را تشریح کرد.بعد هم مأموران را به حوالی فرودگاه پیام در ماهدشت برد ومحل دفن جسد مقتول را نشان داد.

 

متهم به قتل که مردی 35 ساله است به کارآگاهان گفت: با مقتول از دوران بچگی در یک محل زندگی می‌کردیم و با هم دوستی دیرینه و خانوادگی داشتیم. روز حادثه به بهانه‌ای سوار ماشین‌اش شدم.وقتی دربین راه گفت که سردرد دارد من که از قبل قرص تهیه کرده وبه دنبال فرصت مناسبی بودم آن را به اوخوراندم که پس از مدتی هشیاری‌اش را از دست داد. در همان وضعیت او را خفه کردم. پس از اینکه جسدش را دفن کردم کارت بانکی‌اش را برداشته و 6 میلیون تومان از حسابش به حساب خودم واریزکردم. سپس ماشینش را همانجا رها کردم ورفتم.

 

ابراهیم مرادی بازپرس جنایی دادسرای کرج در این باره  گفت: قاتل که دریک شرکت خصوصی کار می‌کرد؛ فردی تحصیلکرده است که با همسرش اختلاف داشته و در حال طلاق بودند.به همین خاطربه دلیل آشنایی دیرینه‌ای که با مقتول داشت او را به‌عنوان وکیل پرونده‌اش انتخاب کرده بود.او در بازجویی‌ها اعتراف کرد که در ماجرای قتل وکیل همدستی نیز داشته که اونیز دستگیرشده است. متهم به قتل در بازجویی‌ها گفت: «وکیلم به نفع من کار نمی‌کرد و از دستش عصبانی بودم وبه همین خاطراوراکشتم.»

 

اما با وجود مدارک و اعترافات ضد و نقیض‌اش احتمال می‌رود انگیزه قتل به خاطرمسائل دیگری باشد که این جنایت ازابعاد مختلف در دست بررسی است. همچنین از پزشکی قانونی خواسته شده که وضعیت روانی قاتل و همدستش و نقش هر کدام در این جنایت مشخص شود.